Komisja Europejska (KE) nałożyła na Google karę w wysokości 1,49 mld euro za za blokowanie reklam konkurentów online w wynikach wyszukiwania.
„Google ugruntował swoją dominację w reklamach w wyszukiwarkach internetowych i uchronił się przed presją konkurencji, nakładając antykonkurencyjne ograniczenia umowne” – powiedziała komisarz unijna Margrethe Vestager.
Jest to niezgodne z unijnymi przepisami antymonopolowymi – dodała Vestager.
Ogółem w ostatnich dwóch latach suma kar nałożonych przez KE na Google urosła już do ponad 8 mld euro.
Komentując najnowszą karę od KE, Kent Walker, wiceprezes Google ds. polityki publicznej, powiedział, że firma dokonała już wielu zmian w swoich produktach, aby uwzględnić obawy Komisji.
„W ciągu najbliższych kilku miesięcy będziemy dokonywać kolejnych aktualizacji, by dać naszym konkurentom większą widoczność na rynkach europejskich”, powiedział Kent Walker w komunikacie przesłanym 300Gospodarce.
„Zawsze uważaliśmy, że zdrowe, konkurencyjne rynki leżą w interesie wszystkich”, dodał Walker.