Brytyjski operator pojazdów kolejowych Porterbrook wraz z Centrum Edukacji i Badań nad Rozwojem Kolei Uniwersytetu Birmingham zaprezentowali HydroFlexa – pierwszy brytyjski pociąg napędzany wodorem – donosi RailJournal.

Zespół pracujący nad rozwojem tego projektu otrzymał pozwolenie na przeprowadzenie ostatecznych testów po udowodnieniu możliwości jego realizacji i wdrożenia.

Zgodnie z założeniem projektantów napęd wodorowy zostanie umieszczony w specjalnie przystosowanym do tego klasycznym składzie elektrycznym. Dzięki temu pociąg będzie mógł się poruszać zarówno na trasach zelektryfikowanych – pobierając energię z sieci – jak i wykorzystując energię pochodzącą z wodoru.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych podczas testów i nie możemy się doczekać prób na trasach narodowego przewoźnika.

Nasz prototyp udowadnia, że technologia oparta o wodór może być zainstalowana w istniejących składach bez potrzeby modyfikacji panelu sterowania pociągu” – powiedziała Helen Simpson, szefowa działu technologii i innowacji w Porterbrook.

 

Więcej o zastosowaniu wodoru w mobilności dowiecie się Impact mobility rEVolution ’19. 300Gospodarka będzie tam partnerem merytorycznym okrągłego stołu wodorowego.