Brytyjski przewoźnik promowy P&O podpisał wartą 260 mln euro umowę z chińską stocznią Guangzhou Shipyard International na budowę i dostarczenie jednostek nowej generacji do obsługiwania połączeń na kanale La Manche, donosi World Maritime News.
Dwa nowe promy, każdy o długości 230 m, będą największymi, jakie kiedykolwiek pływały po trasie między brytyjskim Dover a francuskim Calais. Nowe jednostki mają być gotowe do rozpoczęcia służby w 2023 roku. Kontrakt zakłada również opcję budowy dwóch kolejnych promów o takich samych parametrach do 2024 roku.
Dzięki wyposażeniu statków w napęd pochodzący z zestawu baterii (oprócz klasycznych silników) ograniczenie zużycia paliwa może wynieść nawet 40 proc. Co ciekawe, układ napędowy statków będzie także zdolny do magazynowania niewykorzystanej energii z silników w bateriach.
Dzięki temu z jednej strony silniki będą pracować przy optymalnym poziomie mocy, a z drugiej zmagazynowaną energię będzie można wykorzystać w odpowiednim momencie.
„To będą najbardziej ekologiczne jednostki jakie kiedykolwiek obsługiwały połączenia na kanale La Manche” – powiedziała Janette Bell, szefowa P&O.
>>>Czytaj też: Największy statek kontenerowy świata MSC Gulsun został dostarczony