PKO Bank Polski jest w trakcie testów Talk2IKO – czyli wykorzystania technologii głosowej w aplikacji mobilnej, wynika z nowej, zaktualizowanej strategii banku.

Funkcjonalności, które zostaną wdrożone do IKO w pierwszym etapie, a które obecnie są w trakcie tekstów obejmują m. in. podstawową nawigację po aplikacji IKO, funkcje użytkowe i saldo, obsługę BLIK, doładowanie telefony, a także odpowiedzi na najczęstsze pytania.

Dodatkowo, w fazie testów jest również głosowa obsługa płatności, takich jak przelew do odbiorcy zdefiniowanego, a także przelew na numer konta i telefon.

Docelowo bank chce, aby za pomocą komend głosowych użytkownik mógł mieć dostęp do pełnej funkcjonalności IKO. Chce także, aby Talk2IKO pełniło funkcje doradcze i wspierało użytkowników w zarządzaniu finansami.

Bank w swojej strategii podał, że planuje również integrację Talk2IKO między innymi z asystentem Google.

„Przyszłością bankowości mobilnej jest poprawa efektywności obsługi klientów przy wykorzystaniu technologii głosowych i sztucznej inteligencji (AI)”, napisał bank w prezentacji do strategii.

Czytaj więcej o IKO:

>>> Bilety komunikacji miejskiej w większości miast w Polsce dostępne w aplikacji IKO

>>> IKO wygrywa w rankingu najlepszych bankowych aplikacji mobilnych na świecie