Lublin inwestuje w rozwój floty bezemisyjnych pojazdów. Miejski przewoźnik zamówił 12 autobusów Solaris Urbino 12 electric wraz z siedmioma ładowarkami oraz obsługą posprzedażową. Łączna wartość zawartych umów przekracza 32 miliony złotych.
Umowę na zakup elektryków podpisał Solaris i Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie 8 maja 2020 roku. Siedem z nich Urbino 12 electric zostanie dostarczonych przed końcem 2021 roku, kolejnych pięć pojawi się na ulicach miasta w pierwszej połowie 2022 roku.
Elektrobusy będzie można naładować zarówno przez klasyczny system plug-in, jak i, w ciągu kilku minut, przez pantograf umieszczony na dachu pojazdu. Dodatkowo na dachu znajdą się także moduły fotowoltaiczne, ułatwiające optymalizację zużycia energii w autobusie.
Wraz z elektrobusami, Solaris dostarczy siedem urządzeń służących uzupełnianiu energii. Ładowarki dwuzakresowe umożliwią równoczesne ładowanie dwóch autobusów.
Niskopodłogowe pojazdy zabiorą na pokład 70 osób, 27 z nich będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących. Autobusy będą wyposażone w elektryczną klimatyzację, porty USB do ładowania urządzeń dla pasażerów oraz system monitoringu i liczenia pasażerów. Ci ostatni będą mogli kupić bilet przy pomocy karty lub gotówki w automacie w pojeździe.
Bezemisyjny transport w Lublinie
Współpraca Solarisa z Lublinem sięga 1996 roku trafiły tam autobusy firmy z Bolechowa. Lublin inwestował wtedy w te pojazdy jako jedno z pierwszych miast w Polsce. W grudniu 2019 roku, ZTM w Lublinie zamówił w Solarisie kolejne pojazdy. To 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric.
Przewoźnik inwestuje nie tylko w bezemisyjne pojazdy, ale także w infrastrukturę ładowania, systematycznie rozbudowując sieć ładowarek w mieście.
Solaris Bus & Coach S.A. to jeden z europejskich liderów produkcji autobusów i trolejbusów. Autobusy elektryczne, trolejbusy i autobusy wodorowe marki Solaris to najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie transportu bezemisyjnego.
Autobus Urbino 12 electric wygrał prestiżowy europejski konkurs „Bus of The Year 2017”.
Czytaj też:
>>>Jak wodór może wpłynąć na polską rewolucję elektromobilności? [RAPORT 300RESEARCH]