W 2023 roku powstało 8 tys. sklepów internetowych, powiększając ich ogólną liczbę do niemal 66 tys. Tendencja wzrostowa utrzymuje się pomimo spowolnienia gospodarczego.
Według danych Dun & Bradstreet Poland w ubiegłym roku liczba sklepów internetowych wzrosła o 13,5 proc., podaje „Rzeczpospolita”. Tempo rozwoju rynku e-commerce w Polsce wyraźnie przyspiesza pomimo dużego wzrostu cen. Rzecznik Dun & Bradstreet Poland Tomasz Starzyk prognozuje, że do końca tego roku liczba sklepów internetowych może osiągnąć 70 tys. Zwraca również uwagę, że wraz ze spadkiem dynamiki wzrostu poprawia się sytuacja finansowa e-sklepów.
Rzecznik Dun & Bradstreet Poland zauważa także, że o stabilizacji rynku świadczy jego polaryzacja, która ostatnio znacznie się powiększa. Około 1,3 proc. sklepów internetowych znajduje się w bardzo dobrej sytuacji finansowej, a niecałe 6,2 – w bardzo złej. W dobrej sytuacji jest obecnie 47,7 proc. firm, a w złej – 44,8 proc.
Czytaj także: Zamieszanie o budżet. „Inwestorzy nie zareagują, dopóki nie dojdzie do paraliżu państwa”
Wciąż rozwija się trend zmiany formy zakupów na online, mówi prezes Miraculum Sławomir Ziemski. Jak podaje, przyczyną tego jest łatwość dostaw, szeroki wybór produktów i atrakcyjne ceny, czytamy w dzienniku. Ponadto część towarów dostępna jest wyłącznie przez Internet. Część klientów przeszło na zakupy online w czasie pandemii; dziś dla wielu jest to codzienność. Rozwój technologii i logistyki sprzyjające szybkim i tanim dostawom oraz właśnie dorastające młode, w pełni scyfryzowane pokolenie tylko przydają popularności formie zakupów internetowych, zauważa Katarzyna Iwanich, prezes Insightland z grupy Hexe Capital. Pomagają też dostępne online kody rabatowe.
Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.
Dla wielu firm spowolnienie gospodarcze było powodem do poszukiwania nowych rozwiązań. Producenci poszukują możliwości sprzedaży z pominięciem pośrednictwa dystrybutorów. Dystrybutorzy natomiast chętnie oferują współpracę, wymagając jedynie pozyskania klientów. Wyższe koszty życia motywują Polaków do poszukiwania dodatkowych źródeł dochodu, którym może stać się właśnie handel internetowy. Założenie e-sklepu nie jest dziś trudne, wystarczy też skupić się wyłącznie na samej sprzedaży i marketingu, czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Polecamy:
- Po co nam babciowe? Wydajemy dużo na opiekę nad dziećmi, choć miejsc w żłobkach przybyło [GRAFIKA]
- Warszawa liderem, a potem długo nic. Tak wygląda PKB na głowę mieszkańca w polskich regionach
- Batalia o wakacje kredytowe. UOKiK chce obniżenia progu kredytu
- Ceny biletów lotniczych: czego się spodziewać w 2024 roku? Eksperci mają dobre informacje