Polscy pracownicy nie do końca są przekonani do podróżniczego modelu pracy (workation). Co więcej, nie interesują się tym, czy pracodawca dba o równowagę ich pracy i życia prywatnego.
Takie wnioski można wysnuć po zapoznaniu się z badaniem dotyczącym łączenia pracy z wypoczynkiem i dbaniem o swój dobrostan. Przeprowadziła je polska platforma do wideokonferencji ClickMeeting na próbie 500 osób.
Polacy nie zauważają zmian w podejściu pracodawcy
Kwietniowa nowelizacja Kodeksu Pracy wprowadziła dłuższe i nowe urlopy. Zadbała także o work-life balance, a 19 proc. Polaków zauważyło, że ich pracodawca wprowadził zmiany w tym zakresie. Aż 42 proc. nie wie, czy takie zmiany zostały wprowadzone. Tylko 11 proc. twierdzi, że ich firma dbała o work-life balance już wcześniej.
Jednocześnie 26 proc. chce, aby ich pracodawca, jeśli jeszcze tego nie zrobił, zapewnił im większą równowagę między pracą a życiem prywatnym. 23 proc. respondentów nie czuje potrzeby zmiany w tym zakresie.
Workation nie do każdego przemawia
Sposobem na znalezienie balansu jest workation, czyli łączenie pracy z podróżowaniem. Jednak polscy pracownicy w większości nie są świadomi jego istnienia – tak odpowiada 61 proc. Zaznajomienie z tym pojęciem deklaruje jedynie 14 proc. badanych.
I chociaż taki model pracy daje wiele swobody, to nie cieszy się dużym zainteresowaniem.
– 70 proc. ankietowanych nie rozważało jeszcze tego, czy chcieliby korzystać z workation, 39 proc. twierdzi, że do tej pory nikt z ich firmy nie pracował w takiej formie, a tylko 9 proc. uczestników badania wyraziło chęć skorzystania z tej opcji w przyszłości, jeżeli będą mieć taką możliwość – podano w komunikacie.
300Sekund od września w nowej odsłonie. Zapisz się już dziś na nasz codzienny newsletter.
Dodano, że 55 proc. ankietowanych nie wie, czy ich współpracownicy skorzystali z workation. 10 proc. nie zamierza wybrać takiej opcji, nawet jeśli pracodawca ją zaoferuje. Zaledwie 6 proc. deklaruje, że osoby w ich firmach pracowały w ramach workation.
– Wyniki badania pokazują, że najwyraźniej trend, który łączy pracę i podróżowanie, nie przebił się jeszcze w Polsce do szerszej świadomości. Tymczasem umiejętne korzystanie z elastycznych form pracy może przekładać się na wzrost produktywności pracownika oraz poziomu satysfakcji z wykonywanych obowiązków – powiedziała Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.
Czytaj także:
- Workation nie traci na popularności. Łączenie pracy z podróżowaniem rozważa co trzeci pracownik
- Polacy nie umieją wypoczywać. Nawet na plaży odbieramy służbowe telefony
- Choroba na urlopie, czyli EKUZ to za mało. Gdzie i ile zapłacimy za pomoc lekarza za granicą? [EXPLAINER]
- Wakacje droższe, chociaż spędzone w kraju. Jak zamierzają odpoczywać Polacy?