W niedzielę uroczyście otwarto Pawilon Polski w Osace na Wystawie Światowej Expo 2025. Polska przygotowała inicjatywy gospodarczo-biznesowe, które ma pokazać nasz kraj jako dobrego partnera w relacjach międzynarodowych.
O otwarciu pawilonu poinformowały Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT).
„Przez najbliższe miesiące będzie to miejsce spotkań kultur, technologii oraz idei zmieniających przyszłość naszej planety. Już godzinę przed oficjalnym otwarciem, przed Pawilonem Polski ustawiła się długa na kilkadziesiąt metrów kolejka zwiedzających. Program promocji Polski na Expo to ponad 100 wydarzeń organizowanych w imponującym budynku Pawilonu Polski” – napisano w komunikacie.
W ciągu sześciu miesięcy Wystawę Światową Expo 2025 odwiedzi 28 mln osób, z czego 3,5 mln będą stanowić goście zagraniczni. W wydarzeniu weźmie udział 170 uczestników, w tym 161 państw i regionów oraz 9 organizacji międzynarodowych. Wystawa Światowa Expo 2025 Osaka, Kansai odbywa się na wyspie Yumeshima, zlokalizowanej na wodach Zatoki Osaka. Wydarzenie potrwa do 13 października 2025 r.
– W każdym metrze kwadratowym Pawilonu Polski będziemy opowiadać historię naszego kraju – jego dziedzictwa, wartości i potencjał. Pokazujemy Polskę otwartą na świat, gotową do współpracy i atrakcyjną jako przestrzeń dla inwestycji oraz nowoczesnego biznesu. To miejsce będzie inspirować i budować mosty – między kulturami, ludźmi i ideami – powiedział podczas uroczystego otwarcia minister rozwoju i technologii Krzysztof Paszyk, cytowany w komunikacie.
– Chcemy, żeby ta opowieść była jak najbardziej pełna, aby oddawała istotę i charakter Polski i Polaków. Wychodzimy od fundamentu, który przepięknie zawiera się w haśle przewodnim naszej obecności na Expo 2025 – Dziedzictwo, które napędza przyszłość – dodał minister.
Co przedstawi Polska podczas światowej wystawy?
Polskie instytucje przygotowały szereg inicjatyw biznesowych. W efekcie polskie firmy będą mogły wejść na rynek japoński podczas największego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie.
W komunikacie PAIH pojawiła się także informacja na temat imprez towarzyszących obecności Polski na Expo 2025. Jedną z nich jest zaplanowane na 20 maja bilateralne Polsko-Japońskie Forum Eksportowe w hotelu Hilton Osaka. Z kolei 30 września odbędzie się Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne.
„Dzięki współpracy z resortami Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Edukacji i Nauki oraz Sportu i Turystyki, a także 11 urzędami marszałkowskimi, przygotowano programy promocji, które zapewnią kompleksową prezentację osiągnięć naszego kraju” – dodano w komunikacie.
Realizacja programu gospodarczego na Expo 2025 skupia się na branżach, które mają największy potencjał eksportowy na rynki azjatyckie i najbardziej priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią. Należą do nich: sektor medyczny i farmaceutyczny, sektor kosmetyczny, sektor IT/Fintech. Oprócz tego program gospodarczy przedstawi też polski sektor zielonych technologii (w tym branży wodorowej), sektor rolno-spożywczy (w tym AgriTech) oraz sektor gamingowy.
Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Jacek Tomczak informował wcześniej, że Pawilon Polski podczas Wystawy Światowej Expo 2025 może odwiedzić ok. 20 mln osób.
Polecamy również:
- Ropa tanieje przez wojnę handlową. To szansa na niższe ceny paliw
- Sprawiedliwa transformacja to także równość płci. Może pomóc kobietom na rynku pracy
- Handlowy Dzień Wyzwolenia. Allianz: koszty dla firm i konsumentów będą wysokie
- Galerie i centra handlowe z wyprzedażowym kłopotem. Konsumenci coraz bardziej idą w online