Maersk, największy przewoźnik morski na świecie, wprowadził projekt pilotażowy, w ramach którego oferuje swoim klientom neutralne w zakresie emisji dwutlenku węgla transportowanie (oparte na biopaliwie), pisze Green Car Congress.
Pierwszy załadunek przepłynął ocean na mieszance składającej się w 20 proc. z „używanego” oleju kuchennego i był to pierwszy komercyjny transport na paliwie zawierającym tak dużo tego składnika.
Biorąc pod uwagę cały proces produkcji oraz późniejszego spalania, taki „używany” olej jest w 85 proc. mniej emisyjny niż klasyczne paliwo dla statków.
Pierwszą firmą, która zdecydowała się na skorzystanie z usługi jest H&M, szwedzki producent przystępnej cenowo odzieży, który walczy o zmniejszenie emisyjności swojej logistyki i łańcucha dostawców.
Transport morski, pomimo że jest najbardziej ekologicznym transportem, odpowiada za 2-3 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla.
Branża modowa natomiast jest zaskakująco emisyjna: szacuje się, że jest odpowiedzialna za 5 proc. światowej emisji CO2 do atmosfery.
A o tym, czym jest neutralność klimatyczna piszemy my w naszym explainerze. Dlaczego warto go przeczytać i dowiedzieć się czym jest neutralność klimatyczna?
Na to pytanie odpowiemy cytatem: „Ważą się losy Ziemi jako planety nadającej się do zamieszkania” – powiedział niedawno w reakcji na majowy raport ONZ o bioróżnorodnośći Emmanuel Macron, prezydent Francji.
Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.