Dotychczasowy sponsor – amerykański producent samochodów Chevrolet – może wycofać się z kontraktu sponsorskiego z angielskim klubem piłkarskim po ostatnich słabych występach drużyny na boisku, donosi Financial Times.

Amerykański producent podpisał z klubem siedmioletnią umowę wartą 559 mln dol. w sezonie 2014/15 – był to jeden z największych na świecie kontraktów korporacyjnych na sponsoring sportowy.

Klub i General Motors, spółka-matka Chevroleta, od miesięcy prowadzą rozmowy na temat odnowienia umowy po 2022 r. Ale po Wielkiej Brytanii chodzą słuchy, że Manchester United rozpoczął rozmowy na ten temat również z innymi firmami.

Spokojny o podpisanie nowej, lukratywnej umowy sponsorskiej z Chevroletem lub inną marką jest wiceprezes klubu Ed Woodward. Kartą atutową klubu ma być jego rosnąca popularność wśród chińskich kibiców.

Z drugiej jednak strony drużyna „Czerwonych Diabłów” nie spełnia oczekiwań sportowych – w zeszłym roku nie udało jej się zająć odpowiednio wysokiego miejsca w tabeli angielskiej Premier League, by zapewnić sobie awans do Ligi Mistrzów.

W tym sezonie zespół prowadzony przez Norwega Ola Gunnara Solskjaera zajmuje jak na razie dopiero 12. miejsce w lidze angielskiej (premiowane awansem do Champions League są 4 najlepsze drużyny danego sezonu).

Drugi z rzędu brak awansu do najpopularniejszych i najbardziej medialnych międzynarodowych klubowych rozgrywek piłkarskich może utrudnić klubowi negocjacje z potencjalnymi sponsorami.

Zgodnie z danymi firmy KPMG Manchester United jest obecnie drugim najbardziej wartościowym klubem piłkarskim na świecie. Na pierwszym miejscu znajduje się hiszpański Real Madryt.

>> PKO Bank Polski uruchamia Program Partnerski dla klubów piłkarskiej Ekstraklasy

>> Revolut chce zebrać 1,5 mld dol. finansowania na ekspansję światową