Żabka w 2020 roku uzyskała „neutralność plastikową”. Sieć w ubiegłym roku zebrała tyle plastiku, ile wprowadziła do obiegu w swoich markach własnych i materiałach w sklepach.
Model biznesowy Żabki zakłada, że większość produktów, które sprzedaje, klienci kupują, żeby zużyć od razu – to tzw. model modern convenience. O ile więc problemem sieci nie jest tak bardzo marnowanie produktów, kluczowym obszarem odpowiedzialności są opakowania.
„Poprzez różnego rodzaju inicjatywy zachęcamy naszych klientów i franczyzobiorców do włączania się w budowanie obiegu zamkniętego, promując ideę »zero waste«. W rezultacie w 2020 roku osiągnęliśmy neutralność plastikową w stosunku do wprowadzonych do obrotu przez Żabkę materiałów i opakowań produktów. Dotyczy to tych marek, które są dostępne tylko w naszej sieci” – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezes ds. strategii konsumenckich Żabka Polska.
Ponadto Żabka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego i jako pierwsza firma w Polsce wspólnie z partnerami wdrożyła rozwiązania zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym dla marki wody „OD NOWA”.
Pilotażowa akcja jest prowadzona w ponad 20 warszawskich sklepach. W tych placówkach ustawiono pojemniki, do których klienci mogą oddawać puste butelki.
Dodatkowo przy 15 sklepach w Poznaniu i Warszawie testowane są EKOmaty, służące do zbiórki plastikowych opakowań po napojach i aluminiowych puszek. To wspólna inicjatywa Żabki i firmy Żywiec Zdrój – podaje spółka w komunikację.
Żabka Polska to właściciel największej w Polsce sieci sklepów typu convenience. Obejmuje ponad 7,2 tys. placówek prowadzonych przez blisko 6 tys. franczyzobiorców.
Kaufland jak Żabka: dzięki usługom pocztowym wszystkie niedziele będą handlowe