Zatrudnienie w warszawskim biurze Standard Chartered przekroczyło 750 osób, czyli poziom zaplanowany w strategii wejścia tego globalnego banku na polski rynek, ogłoszonej w połowie 2018 roku.
Zakładano, że osiągnięcie celu potrwa pięć lat. Ale bankowi udało się zrealizował go w niecałe trzy lata od momentu rejestracji działalności gospodarczej w Polsce – podała firma w komunikacie prasowym.
Bank Standard Charter działa w Polsce w formule globalnego centrum usług biznesowych (Global Business Services Centres), które koncentruje się na obsłudze klientów wewnętrznych. Na ich rzecz świadczy usługi specjalistyczne.
Centrum tworzy 12 obszarów kompetencyjnych, z których największe to zapobieganie przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie ryzykiem płynności i zasobami ludzkimi.
Polska spółka banku cały czas rozwija istniejące zespoły i tworzy nowe. Obecnie prowadzi prawie 190 rekrutacji – wskazuje Standard Charter.
Tylko w drugim kwartale 2021 roku powstały między innymi zespoły: programistów, doradców w zakresie planowania finansowego oraz analityków oceny ryzyka środowiskowego i społecznego związanego z działalnością klientów banku.
Rozwój w Polsce szybszy niż planowano
“Zobowiązaliśmy się do stworzenia 750 miejsc pracy w ciągu pięciu lat. Jestem bardzo dumna, że udało nam się zrealizować tę obietnicę szybciej niż zakładał pierwotny plan, bo w niespełna trzy lata” – mówi Anna Urbańska, dyrektor zarządzająca polskiej spółki Standard Chartered.
„Co więcej, tworzyliśmy nasze globalne centrum usług w Polsce z nastawieniem, że będzie ono wspierało rozwój naszej bazy klientów głównie w regionie Europy i Ameryk. Tymczasem wiele naszych zespołów realizuje działania o zasięgu globalnym” – wskazuje Anna Urbańska.
Grupa Standard Chartered działa na 60 rynkach. W Polsce spółka Standard Chartered Global Business Services Sp. z o. o. została zarejestrowana w czerwcu 2018 roku. W 2020 roku Standard Chartered uruchomił nowe biuro w jednym z najnowocześniejszych obiektów w Polsce, The Warsaw Hub.