Cosmose wie, przy których produktach w sklepie stałeś, a jeśli nic nie kupisz, to postara się zachęcić cię do tego później reklamą na Facebooku. Polski startup właśnie zebrał 10,8 mln euro na rozszerzenie działalności – pisze portal EU Startups.
Cosmose AI działa już z powodzeniem w Chinach, a w “zasięgu” jego technologii jest miliard klientów. Współpracuje z wielkimi, globalnymi markami, takimi jak L’Oreal, Estee Lauder, LVMH czy Richemont.
Firmy mogą korzystać z bardzo dokładnych danych o tym, jak zachowują się klienci w ich fizycznych sklepach, a następnie – jeśli np. nie dokonają zakupu – wyświetlić im reklamę w aplikacjach, z których korzystają, takich jak Facebook.
Cosmose AI nie wymaga żadnej instalacji ani oddzielnej zgody po stronie klienta – wykorzystuje zanonimizowane informacje o lokalizacji udostępniane przez inne aplikacje, w których użytkownik zgodził się na śledzenie jego położenia i wykorzystywanie tych informacji do celów marketingowych.
Jak pisze EU Startups, dokładność śledzenia lokalizacji wynosi 1,6 metra, a sklepy mogą dzięki tej technologi zwiększyć konwersję offline – czyli liczbę klientów, którzy potem kupią produkt w sklepie internetowym – o 135 proc.
CEO i założycielem Cosmose AI jest Miron Mironiuk. Głównymi inwestorami zalążkowymi są polsko-izraalski fundusz TDJ Pitango oraz polski OTB Ventures.
>>> Polecamy: Polski startup chce wystrzelić w kosmos 1024 nanosatelitów. Mają tworzyć obraz Ziemi niemal w czasie rzeczywistym