Taylor Swift, która zagra w Warszawie trzy koncerty, zapewni hotelarzom i restauratorom znaczne zyski. Skąd to przekonanie? Z doświadczeń innych miast, w których koncertowała piosenkarka.
Taylor Swift, czyli zdobywczyni rekordowej liczby nagród w historii American Music Awards oraz czterech nagród Grammy za album roku, wystąpi na Stadionie Narodowym w Warszawie 1, 2 i 3 sierpnia.
W trzech koncertach weźmie udział około 240 tysięcy polskich i zagranicznych fanów piosenkarki. Jednak koncerty Taylor Swift to nie tylko rekordowa liczba sprzedanych biletów. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Mastercard Economics Institute, w każdym z miast, w których dotychczas gwiazda występowała, wydatki na hotele znacząco rosły.
Dzięki Taylor Swift zarobiły hotele i restauracje
Z analizy Mastercard Economics Institute Londyn, Liverpool oraz Edynburg odnotowały ponad 20-procentowy wzrost w tym obszarze, a na zakwaterowanie w Madrycie wydano nawet o 31 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu w minionym roku.
Zarobiły jednak nie tylko hotele, ale też restauracje. Restauracje w Londynie, Edynburgu, Liverpoolu i Cardiff odnotowały średni wzrost sprzedaży o 27 proc.
Podczas brytyjskiego etapu trasy „Eras”, największy wpływ na lokalną gospodarkę odnotowano w promieniu do 2 km od miejsca koncertu.
– Trasa koncertowa Taylor Swift, która w maju zawitała do Europy, przyniosła znaczące korzyści gospodarcze na całym kontynencie, podobnie jak miało to miejsce wcześniej w innych częściach świata. Koncerty w Polsce z pewnością nie będą wyjątkiem, więc przewidujemy, że sklepy, restauracje i bary oraz branża hotelarska w Warszawie odnotują znaczny wzrost sprzedaży w ciągu tych trzech dni. Historyczna trasa koncertowa Taylor Swift pokazuje, że wydarzenia muzyczne tej skali mogą być bardzo korzystne dla lokalnej gospodarki – wskazuje Natalia Lehmanova, główna ekonomistka na Europę w Mastercard Economics Institute.
„The Eras Tour” zarobiła już ponad miliard dolarów i tym samym zdobyła tytuł najbardziej dochodowej muzycznej trasy wszechczasów.
Oprac. Dorota Mariańska
To też może Cię zainteresować:
- Azja kłóci się o Taylor Swift. Chodzi o koncerty w Singapurze
- Szykuje się kolejny filmowy hit. Taylor Swift podbija kina jeszcze przed premierą
- Walka o klimat w prywatnych odrzutowcach. Tak milionerzy malują sumienia na zielono
- Coldplay redukuje ślad węglowy swojej trasy koncertowej. Zespół chwali się licznymi innowacjami