Fuzja koncernów Fiat Chrysler i PSA (właściciel m.in. marek Peugeot, Citroen i Opel) stanie się przedmiotem śledztwa Komisji Europejskiej ze względu na możliwość złamania unijnych przepisów antymonopolowych.
Zgodnie z opinią KE połączenie tych dwóch spółek może znacząco zmniejszyć konkurencję na rynku samochodów dostawczych o masie całkowitej mniejszej niż 3,5 tony na rynkach 14 państw Unii Europejskiej (w tym w Polsce) i Wielkiej Brytanii.
„Samochody dostawcze są istotnymi środkami transportu dóbr i świadczenia usług z punktu widzenia prywatnych użytkowników, małych i średnich oraz dużych przedsiębiorców. To rosnący rynek o dużym znaczeniu w coraz bardziej zdigitalizowanej gospodarce, w której przedsiębiorcy jak nigdy dotąd polegają na usługach zaopatrzeniowych. Fiat Chrysler i Peugeot mają bardzo silną pozycję na rynku europejskim samochodów dostawczych. Z uwagą zbadamy czy fuzja tych firm mogłaby negatywnie wpłynąć na konkurencję na tym rynku” – powiedziała unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.
W wielu państwach UE ci dwaj producenci już teraz stanowią rynkową czołówkę pod względem sprzedaży. Połączenie oznaczałoby zatem usunięcie głównego rywala z rynku dla każdego z nich.