Bank Pekao umożliwił swoim klientom głosową obsługę aplikacji PeoPay. Użytkownicy będą mogli sprawdzić stan konta, wygenerować kod BLIK lub zlecić przelew w systemie Android za pomocą Asystenta Google.
Funkcje obsługi głosowej są dostępne na ekranie głównym urządzenia przed zalogowaniem do aplikacji PeoPay.
„Używając swojego głosu i odpowiedniej komendy użytkownik może od teraz wywołać wybrane funkcje w PeoPay i zostać przekierowany do odpowiedniego ekranu w aplikacji” – podało Pekao.
Na przykład po wypowiedzeniu komendy „OK Google, wyszukaj saldo w PeoPay” użytkownikowi pokaże się ekran główny aplikacji z wyświetlonymi podstawowymi informacjami na temat rachunku.
Podobnie jest w przypadku wygenerowania nowego kodu BLIK. „Wystarczy wypowiedzieć do telefonu frazę „OK Google, wyszukaj BLIK w PeoPay”, a aplikacja sama uruchomi się na ekranie z nowym kodem BLIK, który tak jak w przypadku tradycyjnej obsługi będzie widoczny przez dwie minuty” – podał bank.
Dzięki głosowej obsłudze aplikacji mobilnej, użytkownik może również przejść do formatki przelewu. Wypowiadając „OK Google, wyszukaj przelew w PeoPay”, przejdziemy do ekranu z przelewami i doładowaniami, a dzięki frazie „OK Google, wyszukaj przelew na numer telefonu w PeoPay”, klient zostanie przeniesiony na odpowiednią formatkę w PeoPay i będzie mógł wykonać przelew na numer telefonu.
Inne funkcje głosowe a aplikacji to:
- „OK Google, wyszukaj przelew między rachunkami w PeoPay”;
- „OK Google, zadzwoń do Pekao w PeoPay”;
- „OK Google, wyszukaj infolinię w PeoPay”.
Obsługa głosowa aplikacji PeoPay z wykorzystaniem Asystenta Google jest dostępna na urządzeniach z systemem Android, a niektóre funkcje wymagają zalogowania się do aplikacji.
Bank Pekao obsługuje ponad 5,5 mln klientów detalicznych w Polsce i jest jednym z trzech największych banków.
>>> Czytaj też: PKO BP już testuje Talk2IKO, czyli obsługę głosową aplikacji mobilnej. W planach integracja z asystentem Google