Polska firma Grupa Pietrucha sfinalizowała kolejny etap projektu inwestycyjnego na Filipinach, w ramach którego uruchomiono nową linię produkcji grodzic winylowych. Dzięki tej inwestycji oferta wytwarzanych w zakładzie w Mariveles produktów została poszerzona o trzy nowe rodzaje profili.
Grupa Pietrucha zainwestowała w Mariveles na Filipinach w październiku 2016 roku. W ramach joint-venture z filipińskim partnerem Design Science, rodzinną firmą inżynieryjną, założoną w 1981 roku, w strefie ekonomicznej Bataan uruchomiono fabrykę geotechnicznych profili termoplastycznych, wykorzystywanych m.in. w projektach związanych z zapobieganiem zmianom klimatu.
Zakład produkcyjny zaopatruje rynki Azji Południowo-Wschodniej i Australii. Inwestycja w Mariveles była pierwszą tego typu polską inwestycją na Filipinach.
Dostęp do nowych projektów
Grodzice winylowe to przyjazna dla środowiska, lekka alternatywa dla tradycyjnych materiałów, takich jak stal, beton czy drewno. Stosowane są do modernizacji infrastruktury przeciwpowodziowej, budowy wałów przeciwpowodziowych, zabezpieczania brzegów zbiorników wodnych, ochrony skarp i osuwisk, a także przy budowie obiektów hydrotechnicznych związanych z retencjonowaniem wód.
25 kwietnia 2022 roku Grupa Pietrucha otworzyła nowy rozdział w swojej ekspansji na Filipinach. Dzięki uruchomieniu dodatkowej linii produkcyjnej fabryka w Mariveles będzie wytwarzać trzy dodatkowe rodzaje profili i uzyska dostęp do nowych projektów, realizowanych w regionie ASEAN, Australii i Oceanii.
Nowe profile znajdą m.in. zastosowanie w projektach polegających na budowie szczelnych ścian przeciwfiltracyjnych w gruncie, których zadaniem jest zapobieganie migracji wody. Profile mogą być wprowadzane na znacznie większe głębokości a, ich montaż jest szybszy. Pierwsza partia nowych profili pojedzie do Rodriguez Rizal na Filipinach.
– Cieszymy się, że udało nam się z sukcesem zakończyć rozbudowę projektu na Filipinach, pomimo licznych zawirowań wynikających z wyzwań ostatnich kilkunastu miesięcy. Podstawowym założeniem strategii Grupy Pietrucha jest organiczny rozwój i konsekwentna budowa stabilnej, międzynarodowej pozycji firmy, poprzez wykorzystanie pełni potencjału w zakresie parku technologicznego, jak i kapitału ludzkiego. W Europie Grupa posiada ugruntowaną pozycję i rozbudowaną sieć dystrybucji, więc nasza uwaga skupia się obecnie na rynkach Bliskiego Wschodu Azji i Afryki – skomentował Jerzy Pietrucha, prezes zarządu Proudly Polish, Truly International.
Firma działa na 5 kontynentach
Firma zawiera w swojej ofercie niszowe produkty, na które nie ma zbyt wielkiego popytu w kraju. To sprawia, że może rozwijać się za granicą. Produkty i rozwiązania Grupy Pietrucha znajdują zastosowanie w 40 krajach na 5 kontynentach.
Grupa Pietrucha jest polskim przedsiębiorstwem rodzinnym, założonym w 1960 roku, specjalizującym się w wytwarzaniu i dystrybucji zaawansowanych i innowacyjnych produktów z tworzyw sztucznych o szerokim zastosowaniu w sektorze inżynierii lądowej i wodnej. Ofertę grodzic winylowych i hybrydowych oraz specjalistycznych georusztów o sztywnych węzłach, uzupełniają mobilne systemy zabezpieczeń przeciwpowodziowych.
100 proc. energii wykorzystywanej do wytwarzania przyjaznych dla środowiska, niskoemisyjnych profili geotechnicznych, geosyntetyków i rozwiązań do walki ze skutkami zmian klimatycznych będzie się w całości opierać o własne, naturalne źródła energii wiatrowej.