Duże firmy dostarczające jedzenie, w tym Uber Eats i Pyszne.pl, zaoferowały klientom w Polsce bezkontaktowy odbiór zamówień.
Żeby uniknąć rozprzestrzeniania się koronawirusa, Pyszne.pl, Uber Eats, Wolt oraz Glovo informują klientów o możliwości odbioru zamówionego jedzenia bez kontaktu z kurierem. Osoba dostarczająca zamówienie zostawi je po prostu pod drzwiami.
Uber Eats informuje, że chęć odebrania zamówienia bez kontaktu z kurierem można wpisać w uwagach. Mniej popularny u nas, fiński Wolt wprowadził odbiór bezkontaktowy jako opcję przy składaniu zamówienia. Obie firmy zapewniają, że pomagają kurierom stosować się do zaleceń WHO dotyczących zapobiegania infekcji.
Glovo również zachęca do umawiania się z kurierem na zostawienie torby przy drzwiach, zapewnia też, że torby z zamówieniami są zamykane i dezynfekowane.
Z kolei Pyszne.pl stosuje dostawę bez kontaktu jako zasadę – przy składaniu zamówienia informuje klientów: „Aby pomóc w zapobieganiu rozprzestrzenianiu się koronawirusa, dostawca zadzwoni dzwonkiem do drzwi i pozostawi zamówienie przy wejściu”.
Rząd w związku z epidemią COVID-19 ogłosił konieczność tymczasowego zamknięcia wszystkich barów i restauracji dla klientów, jednak mają one możliwość sprzedawania jedzenia na wynos. Można się więc spodziewać, że liczba zamówień będzie wyższa niż na co dzień.
>>> Zobacz, jakie restrykcje w związku z koronawirusem obowiązują w Polsce