LPP uruchomiło nowy magazyn w moskiewskim „PNK Park Zhukovsky” przeznaczony do obsługi zamówień online w Rosji, dzięki czemu trzykrotnie zwiększy wydajność obsługi sprzedaży internetowej realizowanej w tym kraju, podała spółka.
LPP po kilku tygodniach działania nowego obiektu zadecydowało o dalszej rozbudowie o kolejne 10 tysięcy metrów kwadratowych.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
LPP realizuje sprzedaż na terenie Rosji szybciej, niż zapowiadano
W marcu tego roku LPP podpisało umowę na wynajem nowej powierzchni magazynowej w moskiewskim Parku przemysłowym „PNK Park Zhukovsky”. Obiekt rozpoczął realizację pierwszych zamówień online na terenie Rosji już w czerwcu. To szybciej, niż zapowiadała spółka.
„Z uwagi na ograniczenia wywołane pandemią cały proces otwarcia obiektu wiązał się z wieloma wyzwaniami i wymagał od nas zupełnie nowego podejścia, zaangażowania wielu osób oraz wykorzystania w dużej mierze zdalnej formuły kontaktu, zdalnego monitoringu postępu prac czy prowadzenia szkoleń w formule online, co było dodatkowym utrudnieniem. Dziś możemy się pochwalić najszybszym uruchomieniem fulfillment center w naszej historii” – podaje dyrektor ds. logistyki LPP Sebastian Sołtys.
Nowe fullfilment center o powierzchni 30 tysięcy metrów kwadratowych zastąpiło dotychczasowy o połowę mniejszy obiekt do obsługi sprzedaży internetowej. Obecnie nowy magazyn może pomieścić do 3 miliony sztuk odzieży w sezonie wiosna-lato lub ponad 2 miliony sztuk kolekcji jesienno-zimowych.
czytaj także: Orlen i LPP wśród globalnych firm ocenianych ze względu na to jak przyczyniają się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju
Trzykrotny wzrost sprzedażowy w Rosji
„W zaledwie dwa miesiące od rozpoczęcia pracy pobiliśmy historyczny rekord, jeśli chodzi o ilość przyjętego i wysłanego towaru, w porównaniu do dotychczasowej skali zamówień obsługiwanych w Rosji. Większa liczba stacji roboczych już dziś pozwala nam przyjmować nawet 100 tys. sztuk odzieży na dobę i realizować dziennie 95 tys. wysyłek do klientów. Oznacza to aż trzykrotny wzrost naszych możliwości sprzedażowych online w tym kraju. Samo tempo budowania stanów magazynowych natomiast było aż trzykrotnie szybsze od wcześniejszyh naszych obiektów” – mówi menedżer ds. rozwoju sieci logistycznej LPP Kamil Kawałek.
Po uruchomieniu fulfillment center w Rosji LPP posiada powierzchnie magazynową równą 270 tysięcy metrów kwadratowych. W tym roku spółka planuje uruchomienie kolejnych 22 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni magazynowej w Rumunii i Brześciu Kujawskim.
Polski Ład to prowizorka. Jego przyjęcie utrudni reformowanie podatków – mówi Paweł Wojciechowski