Pomysłu wprowadzenia 4-dniowego tygodnia pracy nie popiera 76 proc. przedsiębiorców, wynika z kwietniowego badania, które na zlecenie Konfederacji Lewiatan przeprowadził CBM Indicator.
– Wprowadzenia 4-dniowego tygodnia pracy zdecydowanie nie popierają firmy duże (78 proc.), średnie (77 proc.) i małe (75 proc.). Podoba się ten pomysł tylko 24 proc. przedsiębiorcom, w tym 25 proc. małym firmom, 22 proc. dużym i 21 proc. średnim – czytamy w komunikacie.
Z kolei 61 proc. przedsiębiorców spodziewa się, że odblokowanie pieniędzy z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) będzie miało pozytywny wpływ na ich firmy. Uważa tak 72 proc. dużych firm, 63 proc. średnich i 59 proc. małych. Nie zgadza się z tym poglądem 38 proc. przedsiębiorców. Najwięcej wątpiących jest wśród małych firm (40 proc.). O pozytywnym wpływie pieniędzy z KPO na biznes nie jest też przekonanych 37 proc. średnich firm i 26 proc. dużych, podkreślono.
Aż 60 proc. przedsiębiorców chce, aby ich firma miała możliwość angażowania się w proces tworzenia prawa na poziomie UE. Szczególnie opowiadają się za tym firmy duże (76 proc.), ale także 61 proc. średnich i 59 proc. małych. Z drugiej strony 39 proc. przedsiębiorców nie ma potrzeby angażowania się w tworzenie prawa na poziomie UE.
Cykliczne badanie nastrojów przedsiębiorców „Indeks Biznesu” przeprowadził w kwietniu br., na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców, CBM Indicator na zlecenie Konfederacji Lewiatan.
Czytaj także:
- Czterodniowy tydzień pracy? Tylko jako bonus dla wybranych [WYWIAD]
- Czterodniowy tydzień pracy w Polsce? Resort rodziny analizuje możliwe scenariusze
- Czterodniowy tydzień pracy. Nowy model życia czy utopia?
- Czterodniowy tydzień pracy? Coraz więcej pracowników jest na tak, ale pracodawcy są sceptyczni