Amazon ogłosił premierę swojego najnowszego chatbota o nazwie Q, który ma usprawnić wydajność pracowników. Najtańsza wersja Q ma być dostępna za 20 dolarów miesięcznie, najdroższa – za 30 dolarów.
O sprawie informuje portal CNBC. Nowość zaprezentowana na konferencji Reinvent Amazon Web Services w Las Vegas, stanowi najnowszy krok Amazona w rywalizacji z Microsoftem i Googlem na polu oprogramowania do pracy. Wprowadzenie Q następuje rok po debiucie ChatGPT.
Wersja podglądowa Q jest już dostępna, a kilka jej funkcji jest bezpłatnych. Po zakończeniu okresu próbnego, subskrypcja miesięczna dla użytkowników biznesowych będzie kosztować 20 dolarów. Za wersję z dodatkowymi funkcjami dla programistów i pracowników IT trzeba będzie płacić 25 dolarów. Z kolei usługi Copilot dla Microsoft 365 i Duet AI dla Google Workspace dla pracowników biznesowych ma kosztować 30 dolarów.
Czytaj także: Amazon rusza do walki o AI. Zainwestuje miliardy dolarów w startup badający sztuczną inteligencję
Q będzie współgrał z różnymi aplikacjami
Q ma być pomocny w zrozumieniu możliwości AWS oraz rozwiązywaniu problemów. Według Adama Selipsky’ego, CEO AWS, ludzie będą mogli prowadzić rozmowy z Q za pośrednictwem aplikacji komunikacyjnych, takich jak Slack, a także w aplikacjach do edycji tekstu dla deweloperów. Będzie on również dostępny w konsoli zarządzania online AWS. Q będzie w stanie dostarczać odnośniki do dokumentów jako wsparcie dla swoich odpowiedzi w rozmowie.
Według Selipsky’ego narzędzie będzie mogło automatycznie wprowadzać zmiany w kodzie źródłowym, aby programiści mieli mniej pracy. Usługa będzie łączyć się z ponad 40 systemami przedsiębiorstw, co umożliwi szybszą pracę z informacjami przechowywanymi w Microsoft 365, Dropbox, Salesforce, Zendesk czy usłudze przechowywania danych AWS S3.
– Amazon Web Services Q będzie przełomem dla klientów AWS, którzy mają do wyboru wiele usług, często się nakładających. Oczekuję, że Q stanie się popularny wśród deweloperów i administratorów chmury w nadchodzących miesiącach – informuje Steven Dickens, wiceprezes i lider praktyki w Futurum Group, cytowany przez CNBC.
Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.
Amazon przez lata wprowadzał różne aplikacje dla użytkowników końcowych, ale żadna z nich nie osiągnęła spektakularnego sukcesu. Administratorzy będą mogli określić, czy Q będzie w stanie odpowiadać na pytania użytkowników na temat ogólnych zagadnień.
Polecamy także:
- Amazon na celowniku UOKiK. Grozi mu wysoka kara
- Wylesianie Amazonii największe w historii pod rządami Bolsonaro. Nowy prezydent ma to zmienić
- Świebodzin: Amazon otwiera kolejne centrum logistyczne w Polsce