Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na współpracę sieci Auchan Polska i Intermarché. Firmy stworzą spółkę, która będzie działać jako ich wspólny przedstawiciel. Nowy podmiot zajmie się rozmowami z dostawcami.
Auchan Polska i Intermarché wnioski do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację złożyły 24 maja br.
– Partnerzy oczekują, że ich współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami – dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek. Ostatecznymi beneficjentami zawiązanego sojuszu będą polscy konsumenci, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami – podały spółki we wspólnym komunikacie.
Marki pójdą razem na zakupy
Intermarché i Auchan Polska będą równoprawnymi właścicielami nowo powstałego podmiotu prawnego, który jako centralna jednostka zakupowa reprezentować będzie obie sieci w rozmowach z kontrahentami. Spółka będzie posiadać swoją siedzibę w Warszawie, a w jej strukturze znajdą się przedstawiciele obu sieci.
Jak podano w komunikacie, zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych oraz międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Auchan oraz Intermarché nabywać będą także wspólnie towary oraz usługi na potrzeby prowadzenia własnej działalności.
Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r..
Intermarche to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem obrotów. Działa na polskim rynku od 1997 roku.
To też może Cię zainteresować:
- Kolejna fala podwyżek cen w sklepach. Dotknie to większości kategorii produktów
- Zużycie foliówek w sklepach lekko w górę. Wzrost wpływów z opłaty recyklingowej za I półrocze
- Zaskakujące dane Policji. Spadająca inflacja wyhamowała kradzieże w sklepach
- Wojny cenowe i wabienie klientów. Sieci sklepów oferują więcej rabatów i promocji