PKP Cargo wypowiedziało pakt gwarancji pracowniczych, zawarty 2 września 2013 r. pomiędzy spółką a organizacjami związkowymi.
– W ramach postanowień paktu spółka zobowiązana była do 2023 roku m.in. do zapewnienia trwałości zatrudnienia pracownikom spółki (gwarancja zatrudnienia na określony w pakcie okres dla zatrudnionych w dniu wejścia w życie paktu). Postanowienia paktu w tym zakresie stały się więc bezprzedmiotowe. Natomiast obecnie obowiązują niektóre postanowienia paktu, np. uregulowane w § 5. ust. 1 paktu zobowiązanie do wprowadzania corocznej podwyżki płac uzależnionej od wyniku i sytuacji finansowej spółki – czytamy w komunikacie opublikowanym przez spółkę.
Ograniczanie kosztów
Jak podkreślono, wypowiedzenie paktu jest jednym z rozwiązań, które ma ograniczyć koszty i poprawić wyniki finansowe PKP Cargo.
Spółka podała jednocześnie, że samo wypowiedzenie paktu nie powoduje bezpośrednich oszczędności finansowych, ale jest elementem niezbędnym z punktu widzenia przepisów prawa w prowadzonym obecnie procesie optymalizacyjnym.
Okres wypowiedzenia paktu wynosi 3 miesiące.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest największym przewoźnikiem w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
To też może Cię zainteresować:
- Finlandia przejęła cztery pociągi fińsko-rosyjskiej spółki. Rosja zarzuca jej bezprawne działanie
- Newag celowo psuł pociągi, by móc je naprawiać? Właściciel odrzuca zarzuty, kurs akcji spada
- Newag i Pesa w konsorcjum. Chodzi o zamówienie PKP IC na piętrowe pociągi
- Spór zbiorowy w PKP Cargo. Związki zawodowe za wcześniejszymi podwyżkami