Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęła się budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk.
Budowa obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km – Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km) – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Zgodnie z umową powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi.
W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 5 węzłów – Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y – Ćwiklinek i Dłużniewo.
Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego.
Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm Strabag, które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł.
Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.
Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Kolejne odcinki S7 wkrótce w budowie
To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację.
Kolejne dwa: Napierki – Mława (ok. 14 km) oraz Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km) oczekują na wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
„Spodziewamy się, że na odcinek Mława – Strzegowo uzyskamy decyzję ZRID jeszcze we wrześniu, natomiast do końca roku decyzję powinien uzyskać odcinek Napierki – Mława”, podało GDDKiA.
>>> Czytaj też: Autostrada A4 i droga S8 zyskają punkty ładowania samochodów elektrycznych