Ryanair chce przeznaczyć ponad 3 mld dolarów na inwestycje w przemysł lotniczy w Ukrainie. Stanie się to po zakończeniu wojny i otrzymaniu informacji, że loty do i z Ukrainy są znów bezpieczne.
Przewoźnik poinformował o tym podczas spotkania z wicepremierem ds. odbudowy Ukrainy i ministrem infrastruktury, Oleksandrem Kubrakowem. Ryanair spotkał się także z przedstawicielami głównych ukraińskich lotnisk, Kijowa, Lwowa i Odessy, na zaproszenie strony ukraińskiej.
Podczas wizyty sprawdzono stan lotniska Kijów-Boryspol. Jak podaje Ryanair, stan portu jest „doskonały”, a obiekt jest gotowy do przyjęcia samolotów.
– Ryanair pozostaje zaangażowanym partnerem w odbudowie i inwestowaniu w lotnictwo Ukrainy. Dziś widzieliśmy, że w najtrudniejszych warunkach wojennych zespół lotniska w Boryspolu wykazuje się profesjonalizmem i jest w pełni gotowy do jak najszybszego wznowienia lotów – powiedział Michael O’Leary, dyrektor generalny Grupy Ryanair, cytowany w komunikacie.
Maszyny Ryanair powrócą na Ukrainę
Ryanair zobowiązał się do powrotu z niskokosztowymi lotami do/ z Ukrainy w ciągu 8 tygodni od ponownego otwarcia ukraińskiej przestrzeni powietrznej. Samoloty Ryanair mają obsługiwać 600 lotów tygodniowo z głównych lotnisk w Kijowie, Lwowie i Odessie, łącząc te miasta z ponad 20 stolicami UE. Przewoźnik planuje uruchomić codzienne loty krajowe między Kijowem, Lwowem i Odessą, gdy tylko lotniska te będą w stanie je obsłużyć.
W ciągu roku po wojnie Ryanair zaoferuje ponad 5 mln miejsc do/ z i na Ukrainie. W ciągu pięciu lat ta liczba ma się podwoić. Ryanair, rząd Ukrainy i jej główne porty lotnicze zobowiązały się do szybkiej odbudowy ukraińskiego lotnictwa.
Przewoźnik będzie bazował do 30 nowych samolotów Boeing 737 MAX o wartości ponad 3 miliardów dolarów na 3 głównych lotniskach Ukrainy, dając obywatelom Ukrainy i odwiedzającym dostęp do najniższych cen biletów lotniczych w Europie, podczas gdy Ukraina odbudowuje swoją gospodarkę w środowisku po inwazji.
300Sekund od września w nowej odsłonie. Zapisz się już dziś na nasz codzienny newsletter.
Przed inwazją Rosji Ryanair był drugą największą linią lotniczą w Ukrainie, obsługiwał też porty lotnicze w Chersoniu i Charkowie. Spółka powróci na te lotniska, kiedy zostaną odbudowane. Ryanair obecnie zatrudnia setki ukraińskich pilotów, personelu pokładowego i specjalistów IT. Po wojnie zamierza utworzyć nowe miejsca pracy w Ukrainie.
– Usługi niskokosztowe Ryanair będą miały kluczowe znaczenie dla odbudowy i ożywienia ukraińskiej gospodarki, a my będziemy intensywnie inwestować we współpracę z ukraińskim rządem i głównymi ukraińskimi portami lotniczymi – powiedział O’Leary.
Czytaj także:
- Europa radzi sobie bez rosyjskiej ropy. Ale to tylko pozornie dobra wiadomość
- Pociąg, autobus, samolot. Ile kliknięć potrzeba, żeby kupić bilet do Berlina?
- Lotnisko Chopina z większą liczbą pasażerów niż przed pandemią
- Metropolie, w których transport nie truje. Próżno wśród nich szukać polskich miast [RANKING]