TikTok łamie indonezyjski zakaz prowadzenia handlu online w mediach społecznościowych. Po przejęciu kontroli nad największą w kraju platformą e-commerce chińska aplikacja w dalszym ciągu narusza indonezyjskie przepisy zakazujące takich transakcji.
TikTok musiał zamknąć usługę e-commerce TikTok Shop w Indonezji po tym, jak w zeszłym roku zakazano tam zakupów online za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, podaje „Reuters”. Nowe przepisy argumentowano potrzebą ochrony mniejszych sprzedawców oraz danych użytkowników.
Czytaj także: Coraz mniej Polaków w galeriach handlowych. Konkurencją branża e-commerce
Jednak TikTok sfinalizował umowę kupna trzech czwartych Tokopedii, indonezyjskiego przedsiębiorstwa zajmującego się handlem elektronicznym. Minister ds. małych i średnich przedsiębiorstw Teten Masduki zaznaczył, że w związku z tym TikTok wciąż nie przestrzega przepisów. Jak powiedział, minister handlu musi upomnieć platformę, jeśli rząd ma utrzymać swój autorytet.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.
TikTok nie odpowiedział na prośbę Reutersa o komentarz w tej sprawie. Ministerstwo Handlu wciąż rozważa, jak zareagować. W zeszłym roku TikTok deklarował chęć inwestycji miliardów dolarów w Azji Południowo-Wschodniej, m.in. w Indonezji będącej największą gospodarką w regionie, podaje Reuters.
Polecamy:
- Seniorzy otwierają się na bankowość i zakupy online. Ale na temat zagrożeń wiedzą niewiele
- TikTok znów na cenzurowanym. Politycy w USA chcą odciąć go od dochodów z reklam
- Polacy lubią zakupy w sieci. Liczba sklepów internetowych stale rośnie