Użytkownicy IKO, aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, wykonali już łącznie 200 mln transakcji swoimi telefonami. Jednak najciekawsze jest to, jak zmienił się na przestrzeni lat sposób korzystania z tej aplikacji.
IKO to dziś 3,5 miliona aktywnych aplikacji i dziesiątki funkcji dostępnych z poziomu telefonu. Od prawie roku klienci PKO Banku Polskiego w każdym kolejnym miesiącu częściej logują się do aplikacji mobilnej niż do serwisu internetowego.
Co więcej, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce, z aż 25-procentowym udziałem w rynku (według raportów PRNews), więc dane z banku odpowiedzialnego za tak dużą część polskiego rynku wydają się być dość reprezentatywne dla całego kraju.
Wśród 200 milionów operacji dokonanych przez klientów dotychczas w IKO najczęściej pojawiają się przelewy, płatności BLIKIEM w sklepach internetowych, a także płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych. W samym I kwartale 2019 roku bank zanotował ponad 33 miliony transakcji w IKO.
PKO Bank Polski podzielił się z 300Gospodarką danymi pokazującymi to, jak zmienił się sposób użytkowania IKO w 2019 roku w porównaniu do 2013 roku.
I tak, w 2013 roku aż 70 proc. wszystkich transakcji wykonywanych w IKO stanowiły wypłaty z bankomatów. Dziś to zaledwie niecałe 4 proc. Ten dramatyczny spadek pokazuje, jak mocno Polacy postawili na płatności bezgotówkowa – i dokonali tej zmiany w 6 lat.
Duże wzrosty IKO zanotowało natomiast w kategorii przelewów, gdzie nastąpił wzrost z ponad 10 do prawie 50 proc. Płatności w sklepach internetowych zaliczyły natomiast trzykrotny wzrost.
Zarówno grono użytkowników, jak i katalog operacji, które można wykonać w aplikacji mobilnej największego polskiego banku stale rosną.
„Coraz szersze grono naszych klientów bankuje już wyłącznie przez telefon i ten trend jest też znakomicie widoczny na całym rynku bankowym. Na pierwsze 100 mln transakcji czekaliśmy ponad 5 lat, a drugie tyle nasi klienci wykonali już w niespełna rok. Bankowość mobilna konsekwentnie zastępuje inne formy zarządzania finansami czy dokonywania codziennych płatności, bo są po prostu dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki” – powiedział Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
W ostatnich aktualizacjach w aplikacji IKO pojawiły się między innymi mobilna autoryzacja operacji, wnioskowanie o kartę kredytową oraz wygodne zlecenie stałe na cele charytatywne. Aktualnie prowadzone są prace nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu.
Bank zapowiada, że w najbliższych aktualizacjach w IKO pojawi się możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacania parkingu i zakupu kart podarunkowych.
>>> Czytaj też: IKO wygrywa w rankingu najlepszych bankowych aplikacji mobilnych na świecie