Brytyjska agencja public relations ING umieściła Warszawę na swojej liście 5 europejskich miast o największym potencjale rozwoju swojej marki w internecie.

ING w swoim raporcie umieściło w sumie 40 europejskich miast, które najczęściej, w porównaniu do innych miejscowości, są tematami internetowych dyskusji.

Firma przeprowadziła także analizę dotyczącą tego, które spośród nich zebrały nadspodziewanie dużo uwagi użytkowników, oraz które mają porównywalnie największy potencjał dalszego rozwoju swojej marki w sieci.

Zdaniem ekspertów ING Warszawa jest w ścisłym gronie pięciu miast z kontynentu, które mają szansę na największy wzrost popularności wśród użytkowników internetu.

Twórcy raportu porównali polską stolicę do Rzymu i Kopenhagi – jako miasta o bogatej ofercie kulturalnej i oferującego atrakcyjne warunki do życia.

We wspomnianej kategorii oprócz Warszawy umieszczono także Oslo, Zurych, Sztokholm i właśnie Kopenhagę.

Raport wymienia także sześć miast, które pod względem popularności w internecie radzą sobie nadspodziewanie dobrze. Na tej liście znajdują się Rzym, Lyon, Manchester, Genewa, Edynburg i Hamburg.

W zestawieniu ogólnym miast europejskich o największej liczbie wspomnień w internecie wygrywa Londyn (15,6 proc. udziału w ogólnej liczbie odniesień w sieci). Na kolejnych miejscach uplasowały się: Paryż (15,3 proc.), Madryt (8,4 proc.), Rzym (7,1 proc.) oraz Barcelona (7 proc.). Warszawa zajęła miejsce 28 (0,7 proc.).

Czytaj także:

>> Koreańczycy inwestują w biura w Warszawie: „Warszawa rozwija się dziś tak, jak niegdyś Berlin”

>> 6 grafik, które pokazują, że polskie miasta to najszybciej rozwijające się metropolie w Europie