Chińskie inwestycje w technologie wodorowe w pierwszej połowie 2019 roku wzrosły o 17 proc. rok do roku, a ich wartość przekroczyła już 14 mld dol. W tym okresie 20 chińskich prowincji uruchomiło niemal 50 programów rozwoju technologii wykorzystujących paliwo wodorowe w transporcie, informuje Renewable Energy World.
Decyzje te były zgodne z polityką chińskiego rządu zakładającą zwiększenie poziomu inwestycji w tym obszarze. Dla przykładu prowincja Jiangsu zobowiązała się do utworzenia klastra przemysłu produkcji pojazdów napędzanych wodorem – do 2025 roku region chce produkować ponad 10 tys. takich pojazdów rocznie i wybudować ponad 50 stacji paliwa wodorowego.
Tymczasem w całych Chinach spodziewana liczba takich stacji wynosi 100 do roku 2020 i 1 tys. do roku 2030. Do tego czasu produkcja napędzanych wodorem pojazdów ma przekroczyć 2 mln sztuk.
„Pomimo gwałtownego wzrostu sektora wodorowego w Chinach, kraj wciąż musi mierzyć się z poważnymi wyzwaniami dotyczącymi komercjalizacji pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi. Technologie ich konstrukcji wymagają ulepszenia, problemem są także wysokie koszty zakupu i eksploatacji, oraz rozbieżności w strategiach przyjmowanych przez branżę” – powiedział Li Jun, szef Chińskiego Stowarzyszenia Inżynierii Motoryzacyjnej.
>>>Czytaj też: Chińczycy nie próżnują. Rząd podwoił wartość zatwierdzonych dużych projektów infrastrukturalnych