Biura podróży notują wzrost sprzedaży w pierwszej części roku, ale spodziewają się wyhamowania w kolejnych miesiącach. Spodziewają się dobrych wyników za cały rok, informuje Puls Biznesu.
Czynniki wspierające bardzo dobrą sprzedaż to korzystne kursy walut i niższe niż rok temu ceny paliw.
Znaczny wzrost sprzedaży
– Mamy 45-procentowy wzrost liczby klientów w porównaniu z 2022 r. i 16- procentowy w porównaniu z 2019 r. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży – mówi Piotr Henicz, wiceprezes Itaki Holdings, cytowany przez gazetę.
Czytaj także: Tyle będzie kosztował czerwcowy długi weekend. Ceny pójdą w górę
Natomiast Rainbow do połowy maja sprzedał wyjazdy dla 270,1 tys. osób, czyli o ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej. To też około 20 proc. więcej niż w 2019 r.
TUI Group notuje kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży w stosunku do zeszłego roku i celujew około 25-proc. wzrost na koniec lata. To o 15 proc. powyżej lata 2019 roku.
Działające w Polsce firmy turystyczne widzą przed sobą kilka niewiadomych. To między innymi wielkość popytu na oferty last minute. Ale także wejście na rynek konkurencji – Anex, touroperatora z Turcji, i ukraińskiego biura podróży JoinUp!
Optymistyczna perspektywa
W kolejnych miesiącach firmy z branży zakładają wypłaszczenie sprzedaży. Do wyników za cały rok podchodzą optymistycznie.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!
– Sprzedaż się przesunęła, kumulacja nastąpiła po świętach — w styczniu sprzedaliśmy więcej wycieczek na lato, niż sprzedajemy zwykle w last minute w lipcu. Klienci pamiętają ubiegłoroczne podwyżki wywołane wybuchem wojny, wzrostem cen paliw i spadkiem kursu złotego. Poza tym po smutnej jesieni i zimie, gdy wszyscy martwili się cenami prądu i gazu, nastąpiło odreagowanie. Teraz spodziewam się wypłaszczenia sprzedaży – mówi gazecie członek zarządu Rainbow Maciej Szczechura.
Zakłada on, że 2023 będzie rokiem “solidnego wzrostu i przyzwoitych marż”.
– Jeśli nie będzie żadnych zewnętrznych nieprzewidzianych czynników hamujących ruch turystyczny, powinien to być jeden z bardziej udanych sezonów zarówno pod względem liczby obsłużonych klientów, jak też obrotów – przewiduje także Piotr Henicz z Itaki.
Polecamy też:
- Wakacje są najważniejsze. Co czwarty Polak zrezygnuje z innych wydatków, by odłożyć na wyjazd
- Wzrost popytu na podróże i rekordowy zysk. Ryanair na fali sukcesu
- Branża hotelarska zredukowała swoje długi. Ale i tak nie jest kolorowo