Chiński koncern BYD rozpoczyna 10 czerwca br. przedsprzedaż trzech pierwszych modeli samochodów elektrycznych w Polsce. Fizyczne dostawy pierwszych samochodów i oficjalna inauguracja działalności w Polsce spodziewana jest pod koniec sierpnia.
– Do końca sierpnia zakładamy pierwsze fizyczne dostawy samochodów BYD w Polsce i wtedy też nastąpi oficjalna inauguracja działalności firmy w Polsce – poinformował ISBnews country manager w Polsce Blade Feng.
Jak zapewnił, docelowo koncern chce wprowadzić na polski rynek znacznie więcej modeli samochodów, nie tylko w pełni elektrycznych, ale również hybrydy plug-in.
Czytaj także: Dopłaty do elektryków w Polsce są konieczne. Rynek dopiero raczkuje [WYWIAD]
– Oceniamy, że polski rynek ma duży potencjał, to szósty największy rynek w Unii Europejskiej, z niewielką penetracją napędów alternatywnych. Chcemy pełnić istotną rolę w transformacji tego rynku, ale jest zbyt wcześnie, aby mówić o planach sprzedaży, najpierw musimy poznać odzew rynku na nasze produkty – dodał.
W pierwszym etapie BYD planuje uruchomić cztery salony sprzedaży, w Warszawie, Poznaniu, Bydgoszczy i Gdyni. Jednocześnie firma ogłosiła nawiązanie współpracy z sieciami dealerskimi Cichy-Zasada, Krotoski oraz Plichta.
Pierwsze trzy modele BYD, które pojawią się na polskim rynku, to Dolphin (z zasięgiem ok. 427 km WLTP i ceną 141-150 tys. zł), Seal (520-570 km zasięgu i cena 207-234 tys. zł) oraz Seal U (420-500 km zasięgu i cena 190-203 tys. zł).
BYD wszedł do Europy w 2022 roku, dzisiaj jest obecny w 22 krajach, z tym w 16 nowych pojawił się w 2023 roku.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!
Do końca kwietnia 2024 roku chiński koncern dostarczył na całym świecie łącznie ponad 7 mln samochodów BEV i PHEV, co daje mu pozycję globalnego lidera pod tym względem. W samym 2023 r. sprzedaż wyniosła 3,02 mln aut, o 61,9% więcej niż rok wcześniej (1,6 mln z nich stanowiły czyste „elektryki”), w tym blisko 243 tys. samochodów poza macierzystym rynkiem chińskim.
BYD to chiński producent baterii oraz największy na świecie producent samochodów elektrycznych (BEV plus PHEV). Dostarczył na całym świecie 3,02 mln samochodów w pełni elektrycznych oraz hybryd plug-in w 2023 roku.
Czytaj także:
- Ile może kosztować elektryczny samochód? Tanie chińskie auta już jadą do Europy
- Europejskie porty zamieniają się w parkingi. Zalew chińskich elektryków postępuje
- USA wprowadzają cła na chińskie elektryki, Chiny odpowiadają. Jest procedura antydumpingowa
- Produkcja baterii jest tańsza, więc ceny aut elektrycznych powinny być niższe. Ale nie będą