Europejscy producenci statków ogłosili nową inicjatywę, która ma na celu unowocześnienie współpracy między gigantami przemysłu stoczniowego – Code Kilo, pisze World Maritime News.
Projekt jest dziełem członków Euroyards, organizacji zrzeszającej europejskich producentów, i obejmuje takie firmy jak Chantiers de l’Antlantique, Damen Shipyards Group, Fincantieri, Lürssen, Meyer Werft, Naval Group i Navantia.
Do przedsięwzięcia zaproszeni jednak zostali przedstawiciele wszystkich ogniw łańcucha dostaw w przemyśle stoczniowym. Jego celem jest opracowanie systemu zintegrowanych baz danych i modeli zarządzania, z których mogłyby korzystać wszystkie zaangażowane w projekt przedsiębiorstwa.
Jest to zadanie o tyle trudne, że przemysł stoczniowy korzysta z ogromnych ilości danych dotyczących stanu zużycia urządzeń, efektywności pracy sprzętu, czy skomplikowanych harmonogramów prac i dostaw. Code Kilo ma stanowić bazę dla wprowadzenia w przyszłości bardziej zaawansowanych rozwiązań z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii – sztucznej inteligencji, zbiorów big data, czy Internetu rzeczy.
Niezależnie ogłoszenie podobnej inicjatywy mającej na celu unifikację standardów w zakresie zarządzania danymi, o nazwie Digital Container Shipping Association, ogłosili giganci transportu morskiego – Maersk, MSC, Hapag-Lloyd i Ocean Network Express.