Oferta firmy IVIA została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na kontynuację opracowania elementów Koncepcji programowej dla odcinka drogi ekspresowej S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Ząbki i Warszawa Wschód, poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Przeprowadzenie postępowania było konieczne po tym, jak Dyrekcja pod koniec maja zeszłego roku odstąpiła od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej.
Teraz zadaniem firmy IVIA będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej i przeprowadzenie badań warunków geologicznych. Podpisanie umowy w tej sprawie ma nastąpić w marcu.
Droga ekspresowa S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Drewnica do węzła Ząbki (ok. 3,6 km), od węzła Ząbki do węzła Warszawa Wschód (Zakręt) (ok. 10,2 km) i od węzła Warszawa Wschód (Zakręt) do węzła Lubelska (ok. 2,5 km).
Plan GDDKiA zakłada budowę dwóch jezdni po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Wybudowanych ma zostać w sumie pięć węzłów – Ząbki, Rembertów, Poligon (stanowiący zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska.
Na pierwszym z wymienionych odcinków, po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, ma zostać ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Okres realizacji zadania szacowany jest obecnie na lata 2023-2025.
Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. Obecnie rozpatrywane są jednak roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.