Jarosław Baran został prezesem spółki Orlen China. Zadaniem Orlen China, spółki z grupy Orlen, jest bezpośrednia sprzedaż produktów koncernu i wzmocnienie jego pozycji na chińskim rynku oraz w sąsiednich krajach.
Jarosław Baran od ponad 10 lat mieszka i pracuje na terytorium Chińskiej Republiki Ludowej. Jest absolwentem Suzhou University (specjalność: Kultura Chin, Chiński Język i Literatura), Albertus Magnus College (MBA Leadership) oraz
Central Connecticut State University (MBA, Ekonomia).
Baran specjalizuje się głównie w obszarze analiz rynkowych działalności gospodarczej w Chinach i w innych państwach azjatyckich.
Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w Ryerson, ATLAS, UTC, Pratt and Whitney oraz Sikorsky Aircraft.
Czytaj również: Orlen przejmuje Polskę Press. Jeden z największych wydawców w Polsce przechodzi pod kontrolę państwa
Utworzona w ubiegłym roku spółka Orlen China stała się centrum kompetencji sprzedażowych (w tym e-commerce), marketingowych, logistycznych i spedycyjnych na rynku chińskim.
Spółka jest zarejestrowana w mieście Suzhou (prowincja Jiangsu) na wschodzie Chin. Obecnie prowadzi działalność głównie w prowincji Jiangsu oraz prowincjach sąsiadujących.
Prowincja Jiangsu zamieszkiwana jest przez ponad 80 mln ludzi i jest ośrodkiem o charakterze przemysłowym, z rozwiniętym przemysłem maszynowym, elektronicznym i samochodowym.
Prowincja posiada 150 stref rozwoju. Strefy te koncentrują bezpośrednie inwestycje zagraniczne, międzynarodowy handel oraz innowacje technologiczne.
Produkty Grupy Orlen są oferowane w Chinach od 2016 roku. Pierwszy etap działalności Orlen China objął sprzedaż olejów silnikowych, które do tej pory dystrybuowane były w Chinach za pośrednictwem zewnętrznych partnerów.
Warszawa odpowiada za 20% polskiego PKB – czyli tyle, ile 7 województw razem wziętych