Oferta Budimeksu, warta 146,96 mln zł netto, została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym dot. budowy tunelu w Łodzi. Nie oznacza to jednak, że Budimex został zwycięzcą przetargu.
Chodzi o przetarg na Budowę konstrukcji oporowej komory „Retkinia” oraz konstrukcji oporowej komory rozjazdowej „Fabryczna”, w ramach Budowy tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14.
– Powyższe nie oznacza wyboru oferty Budimeksu jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone – zastrzeżono w komunikacie.
Wartość oferty to 146 956 731,38 zł netto. W tym zadanie 1. (konstrukcja oporowa komory rozjazdowej „Fabryczna”) opiewa na 75,9 mln zł netto, a zadanie 2. (budowa konstrukcji oporowej komory „Retkinia”) na 70,9 mln zł netto.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!
Termin zakończenia robót przewidziano dla zadania 1. po upływie 397 dni kalendarzowych, licząc od dnia określonego jako termin rozpoczęcia robót. Dla zadania 2. – 337 dni kalendarzowych, licząc od dnia zawarcia umowy.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2022 r. miał 8,62 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Czytaj także:
- Prezes linii Wizz Air wątpi w planowe otwarcie CPK. „Te rzeczy nigdy nie powstają na czas”
- Pełnomocnik rządu ds. CPK wniósł akcje PPL do Centralnego Portu Komunikacyjnego
- CPK dostanie miliardy złotych. Rząd emituje obligacje by zwiększyć kapitał spółki
- Tak CPK skupuje ziemię pod budowę lotniska. Spółka chwali się nowymi wynikami