Netflix, amerykańska platforma telewizyjna, została na rynku polskim pokonana. W sierpniu tego roku platforma wideo na żądanie należąca do Ringer Axel Springer Polska vod.pl miała o 500 tys. odwiedzających więcej niż amerykański konkurent, donosi serwis Wirtualne Media.
Vod.pl miało 3,42 mln użytkowników, czyli 12,2 proc. polskich internautów, a Netflix 2,91 mln. Niemniej, te 2,91 mln użytkowników Netflixa dokonało prawie trzy razy więcej odsłon niż odwiedzający vod.pl.
Przypomnijmy, że według analityków Polska jest jednym z rynków „niedociążonych” przez Netflixa i spodziewana jest ekspansja w naszym regionie m.in. poprzez nowe oryginalne produkcje nieanglojęzyczne, tj. w językach lokalnych.
Na kolejnych miejscach w zestawieniu najpopularniejszych platform telewizyjnych znajduje się serwis CDA Premium, który może pochwalić się 2,56 mln realnych użytkowników, co przekłada się na 9,12 proc. udziału w rynku.
Co ciekawe, dział VOD platformy tvp.pl okazał się popularniejszy od serwisów player.pl i ipla.tv należących kolejno do grupy TVN Discovery i Cyfrowy Polsat.
Z serwisu Telewizji Polskiej korzysta obecnie 2,13 mln użytkowników (7,59 proc. udziału w rynku). Tymczasem player. pl cieszy się popularnością wśród 2,08 mln korzystających z jego usług klientów (7,4 proc. udziału w rynku), a ipla.tv – 0,99 mln (3,54 proc.).
Ta informacja pojawiła się dziś rano w skrzynkach odbiorczych subskrybentów naszego codziennego newslettera 300SEKUND. Jeśli chcesz się na niego zapisać, kliknij tutaj.
>> Netflix zbroi się w Amsterdamie, bo chce otworzyć filię w Polsce w 2020 roku
>> Filmy porno są odpowiedzialne za taką samą ilość emisji CO2 co gospodarka Belgii