Startup Cosmose AI zebrał 15 mln dol. w zakończonej właśnie rundzie inwestycyjnej serii A, a jego wartość przekroczyła sumę 100 mln dol. – czyli niemal 400 mln złotych, pisze Business Leader.
Seria rundy inwestycyjnej prowadzona była przez fundusze Tiga Investments, OTB Ventures i TDJ Pitango i odbyła się z udziałem grupy azjatyckich inwestorów indywidualnych.
Założona w 2014 roku firma zajmuje się zbieraniem zanonimizowanych danych dotyczących precyzyjnie określonej lokalizacji klientów w sklepach, dzięki czemu firmy, których produkty są tam sprzedawane, wiedzą przy jakich półkach kupujący spędzają najwięcej czasu.
Producenci mogą następnie wyświetlić reklamy danych produktów w aplikacjach społecznościowych, w których użytkownik zgodził się na śledzenie jego położenia i wykorzystywanie tych informacji do celów marketingowych.
Usługa oferowana przez firmę nie wymaga żadnej instalacji ani oddzielnej zgody po stronie klienta.
Cosmose AI działa już z powodzeniem w Chinach, a w “zasięgu” jego technologii jest miliard klientów. Współpracuje z wielkimi, globalnymi markami, takimi jak L’Oreal, Estee Lauder, LVMH czy Richemont.
W ostatnim czasie, startup nawiązał także współpracę z takimi firmami jak Marriott i Walmart, a także rozszerzył swoją działalność na terenie Japonii.
„To milowy krok dla Cosmose i szansa dla detalistów na odrobienie części strat po pandemii koronawirusa. Nasza firma coraz prężniej rozwija się na rynkach azjatyckich. Mamy nadzieję, że z pomocą największych globalnych marek, czeka nas świetlana przyszłość w handlu detalicznym” – mówi szef i założyciel Cosmose AI Miron Mironiuk.
Polski startup dostanie 10 mln euro na stworzenie sprzętu do diagnostyki COVID-19