Firma X Social Media, zajmująca się marketingiem prawniczym, pozwała X Corp Elona Muska w federalnym sądzie na Florydzie. X Social Media twierdzi, że nowa nazwa giganta narusza jej znak towarowy zawierający literę „X”.
W pozwie napisano, że X Social Media używa nazwy zawierającej literę „X” od 2016 roku i posiada na nią licencjonowany znak towarowy. Ponadto, jak podano, firma zainwestowała ponad 400 milionów dolarów w reklamę na Facebooku, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Firma X podaje, że rebranding Twittera już wprowadził zamieszanie wśród jej klientów i spowodował utratę dochodów w ostatnim czasie, podaje Reuters
– W krótkim czasie X Corp wykorzystał swoje wpływy w mediach społecznościowych, zasoby marketingowe i ogólnokrajową rozpoznawalność, aby zdominować postrzeganie swojego znaku towarowego ‚X’ – cytuje agencja treść pozwu.
X Social Media domaga się w sądzie nakazu zaprzestania przez firmę Muska używania nazwy „X” oraz wypłaty nieujawnionej dotąd kwoty odszkodowania. Sprawa ta wydaje się być pierwszą z serii możliwych sporów dotyczących znaku towarowego związanego z literą „X”, która jest powszechnie stosowana w branży technologicznej, informuje Reuters.
Bądź na bieżąco z najważniejszymi informacjami subskrybując nasz codzienny newsletter 300Sekund! Obserwuj nas również w Wiadomościach Google.
„Litera X” jest często używana w setkach znaków towarowych posiadanych przez firmy, w tym Microsoft i Meta Platforms. W ostatnim czasie X Corp złożył wnioski o własne znaki towarowe obejmujące tę literę.
Polecamy również:
- Unia Europejska kontra Elon Musk. Twitter portalem najbardziej podatnym na fake newsy
- AI może zagrozić ludzkości? Elon Musk i eksperci podpisali list otwarty
- Elon Musk obiecuje tanią Teslę. Plany nowego auta jeszcze w tym tygodniu