Sieć Żabka uruchomiła pierwszy bezobsługowy Żappka Store podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich. Firma planuje kolejne punkty tego typu w największych miastach w Polsce, drugi ma powstać w Warszawie.
Bezobsługowy sklep jest połączony z aplikacją Żappka. Nie ma w nim ani kas, ani obsługi. Zamiast tego, sklep funkcjonuje w oparciu o nowe technologie, takie jak zaawansowane modele przetwarzania obrazu i sztuczna inteligencja.
Rozwiązania technologiczne są wykorzystane nie tylko do obsługi klienta, ale również do zarządzania zasilaniem, bezpieczeństwem i dostępnością sklepu – podała firma w komunikacie.
„Żappka Store to połączenie światów offline oraz online, budujące nowe doświadczenie zakupowe dla klientów, którzy nawet w kilka sekund mogą zrobić szybkie zakupy, wybierając produkt i po prostu wyjść bez konieczności dokonywania płatności na miejscu” – powiedział dyrektor zarządzający Żabka Future Tomasz Blicharski, cytowany w komunikacie.
W planach jest uruchomienie kolejnych Żappka Store w największych miastach w Polsce – drugi bezobsługowy punkt powstanie w Warszawie.
Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7,2 tys. placówek prowadzonych przez blisko 6 tys. franczyzobiorców.
Technologia oparta o sztuczną inteligencję, wykorzystywana w sklepie, powstała we współpracy działu Żabka Future z amerykańską firmą technologiczną AiFi. Obejmuje ona system kamer, wykorzystujący zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji.
AiFi to założona w 2016 roku w Stanach firma technologiczna, zajmująca się tworzeniem platform do bezobsługowego handlu.
Przyszłość e-commerce: sztuczna inteligencja, personalizacja i odroczone płatności