Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała od początku br. osiem umów na realizację odcinków dróg o łącznej długości blisko 94 km i wartości 3,3 mld zł, podała Dyrekcja.
Plan na 2022 rok zakłada oddanie do ruchu łącznie 345,5 km nowych dróg: 46,1 km autostrad, 253,1 km dróg ekspresowych oraz 46,3 km dróg klasy GP (obwodnic), podała GDDKiA.
Poniższa mapa przedstawia stan budowy dróg szybkiego ruchu w Polsce na maj 2022 (kliknij na mapę, aby wyświetlić większą wersję):
W realizacji obecnie jest:
- 101 zadań (z PBDK) o łącznej długości 1 342,6 km i wartości 51,9 mld zł
- 15 obwodnic (z Pb100 obwodnic) o łącznej długości 115,6 km i wartości 2 mld zł
W przetargu z kolei jest:
- 19 zadań (z PBDK) o łącznej długości 262,8 km
W przygotowaniu mamy:
- 82 zadania (z PBDK + ZOS) o łącznej długości 1 819,1 km
- 85 obwodnic (z Pb100 obwodnic) o łącznej długości 743,9 km” – czytamy w komunikacie.
GDDKiA zarządzą siecią o łącznej długości blisko 17 800 km, w tym drogami szybkiego ruchu o długości 3 804 km, na co składa się niespełna 1289 km autostrad i 2878 km dróg ekspresowych.
Pozostałe odcinki dróg krajowych zarządzane są przez: koncesjonariuszy (465 km autostrad), miasta na prawach powiatu grodzkiego w ich granicach administracyjnych (z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych), a także zarządy przejść granicznych. Uwzględniając koncesyjne odcinki, łączna długość autostrad wynosi blisko 1754 km, a sieć dróg szybkiego ruchu ok. 4631 km.