Canal+ Polska może zadebiutować na GPW 23 listopada tego roku, a zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych rozpoczną się w środę, 4 listopada – wynika z prospektu emisyjnego spółki. Cena emisyjna jednej akcji może wynieść maksymalnie 60 zł.
Oferta obejmie wyłącznie 21,6 mln istniejących akcji zwykłych Canal+ Polska (stanowiących nie więcej niż około 49 proc. kapitału) będących w posiadaniu dwóch akcjonariuszy, tj. TVN Media, której ostatecznym właścicielem i podmiotem dominującym jest spółka Discovery, Inc., oraz spółki Liberty Global Ventures Holding B.V., której ostatecznym właścicielem i podmiotem dominującym jest spółka Liberty Global PLC.
Cenę maksymalną ustalono na 60 zł, a zakładany dzień pierwszego notowania akcji na GPW – na ok. 23 listopada br.
Zapisy od inwestorów detalicznych będą przyjmowane 4-9 listopada. Transza dla indywidualnych wyniesie około 10 proc. oferowanych akcji.
Ustalenie ostatecznej liczby akcji oferowanych w ramach oferty, ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów oraz ostatecznej ceny akcji zaplanowano na 10 listopada.
W dniach 10-13 listopada mają się odbyć zapisy od inwestorów instytucjonalnych, a przydział akcji zaplanowany został najpóźniej na 17 listopada.
Groupe Canal+ posiada obecnie ok. 51 proc., TVN Media ok. 32 proc., a Liberty Global ok. 17 proc. kapitału zakładowego spółki.
Planowana transakcja będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce, jak również z oferty na rzecz kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych w Stanach Zjednoczonych.
Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu będą pełnić BofA Securities i J.P. Morgan Securities plc, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej – Santander Bank Polska – Santander Biuro Maklerskie.
Zysk netto za okres z działalności kontynuowanej Canal+ Polska w pierwszej połowie 2020 roku wyniósł 121 mln zł wobec 30,8 mln zł zysku rok wcześniej, zysk EBIT – odpowiednio: 154,8 mln zł wobec 34,8 mln zł, przy przychodach odpowiednio: 1 195,5 mln zł wobec 1 112,14 mln zł.
Canal+ Polska jest operatorem Platformy Canal+, oferującej pakiety, które obejmują zarówno własne kanały telewizyjne jak i kanały podmiotów trzecich, jak również nowo wprowadzonej usługi streamingowej Canal+ (OTT). Spółka jest również zaangażowana w dystrybucję filmów za pośrednictwem swojej spółki zależnej – Kino Świat, jednego z wiodących dystrybutorów filmów w Polsce.
Czytaj także:
Debiut Allegro może być początkiem inwestycyjnego boomu na e-commerce w Polsce