Skonsolidowany zysk netto Banku Pekao w drugim kwartale wyniósł 359 mln zł i mimo spadku w ujęciu rocznym o 38 proc., okazał się lepszy od oczekiwań rynku. Blisko 70 proc. pożyczek gotówkowych bank sprzedaje poprzez kanały cyfrowe.
Głównym powodem spadku zyskowności w porównaniu do drugiego kwartału 2019 roku są dodatkowe odpisy kredytowe związane z COVID-19, które wyniosły 474 mln zł.
Kwartalny zysk okazał się wyższy od oczekiwań analityków, którzy szacowali 271 mln zł.
W pierwszym półroczu 2020 roku zysk netto Banku Pekao wyniósł 546 mln zł, mniej o 34 proc. w ujęciu rocznym.
Jak informuje bank, pandemia COVID-19 przyspieszyła działania banku nakierowane na efektowność, cyfryzację i transformację operacyjną.
„Drugi kwartał i cała pierwsza połowa 2020 roku była dla Banku Pekao trudnym testem warunków skrajnych, jakie stworzyła pandemia COVID-19. Nasze wysiłki z jednej strony koncentrowaliśmy na dostarczeniu klientom elastycznych, dopasowanych do nadzwyczajnych warunków produktów, z drugiej – przyspieszaliśmy w zakresie cyfryzacji oraz działań nakierowanych na efektywność i jeszcze lepsze zarządzanie kosztami” – powiedział Leszek Skiba, p.o. prezesa zarządu Pekao.
Bank Pekao mówi również, że dzięki odpowiednio zdywersyfikowanemu portfelowi kredytów i minimalnej ekspozycji na kredyty hipoteczne we frankach szwajcarskich jest jednym z najbardziej odpornych na dekoniunkturę banków w Polsce.
Dodatkowo bank dodał, że wzmocnił cięcia kosztów. To w drugim kwartale pozwoliło ograniczyć wydatki w ujęciu rocznym o 4 proc.
70% pożyczek gotówkowych przez kanały cyfrowe
W drugim kwartale bieżącego roku Bank Pekao kontynuował rozwój w zakresie wprowadzania do oferty nowych usług i produktów, kładąc nacisk na dystrybucję produktów w kanałach cyfrowych.
W drugim kwartale do klientów trafiła m.in. nowa wersja aplikacji mobilnej PeoPay oraz nowa aplikacja PeoPay KIDS – rozwiązanie, za pomocą którego dzieci mogą stawiać pierwsze kroki w świecie mobilnych finansów.
Wszystkim klientom biznesowym bank umożliwił zdalne otwieranie rachunków oraz podpisywanie dokumentów na odległość.
Jak wskazuje bank, działania te przynoszą mu efekty sprzedażowe.
Liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej Pekao zwiększyła się na przestrzeni roku o ponad 430 tys. Rachunki zakładane w banku są coraz częściej bez wizyty w oddziale. 27 proc. klientów korzysta z możliwości zdalnego zakładania konta, w tym poprzez selfie, którą to możliwość Pekao wprowadziło jako pierwsze w Polsce.
Blisko 70 proc. pożyczek gotówkowych jest sprzedawanych w kanałach cyfrowych wobec 38 proc. w drugim kwartale 2019 roku.
Pod względem kapitalizacji giełdowej Bank Pekao jest trzecim największym bankiem na warszawskiej giełdzie. Kapitalizacja banku wynosi niespełna 15 mld zł, co czyni go 10. największą spółką w indeksie WIG20.
Skarb Państwa posiada kontrolny pakiet 32,8 proc. udziału w akcjonariacie (za pośrednictwem PZU i PFR).
Czytaj także:
Wyjaśniamy, jak ma działać estoński CIT, po co jest wprowadzony i co sądzą o nim eksperci