Prawie dwie trzecie Polaków w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiło coś przez internet. Najczęściej w sieci robiliśmy zakupy odzieżowe.
W 2022 roku ponad 18,6 mln w wieku od 16 do 74 lat kupiło coś przez internet, wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS). To ok. 64,6 proc. populacji.
– Uwzględniając kryterium wieku oraz aktywność zawodową, w 2022 największy w skali roku wzrost udziału osób robiących zakupy przez Internet odnotowano w grupie wieku 45-54 lata (o 6,6 pkt proc.) oraz wśród bezrobotnych (o 10,6 pkt proc.) – podaje GUS.
Co najchętniej kupują Polacy?
Najpopularniejszymi towarami kupowanymi przez Internet są odzież, obuwie i dodatki. W tym roku te produkty nabyło 72,6 proc., a więc prawie trzy czwarte osób robiących zakupy przez Internet.
Dużym zainteresowaniem kupujących cieszyły się również kosmetyki, produkty do pielęgnacji zdrowia i urody, zabawki lub produkty dla dzieci. Popularne są też meble, artykuły dekoracyjne i produkty do ogrodu. Najrzadziej z kolei kupowano muzykę na płytach CD i winylowych.
Według GUS największy udział kupujących w sieci w 2022 r. obserwowano wśród osób z wykształceniem wyższym (86,7 proc.). Jeśli chodzi o miejsce zamieszkania, prym wiodły osoby w dużych miastach (69,4 proc.).
W porównaniu z zeszłym rokiem największy wzrost odsetka osób robiących zakupy online odnotowano wśród pracujących w zawodach robotniczych. GUS podał, że odsetek ten wzrósł o 6,3 pkt proc.
Przeanalizowano także popularność e-zakupów według województw. W województwach pomorskim i dolnośląskim ponad 71 proc. osób zamawiało lub kupowało towary lub usługi do użytku prywatnego. Najmniejszy odsetek takich osób odnotowano w województwie podlaskim i było to 52,9 proc.
Czytaj także:
-
Polska organizacja wesprze Ukrainę. „KUKE będzie gwarantem ukraińskiego biznesu”
-
Obniżka stóp procentowych w 2023 roku? Tak, ale tylko jeśli inflacja gwałtownie wyhamuje
-
Coraz więcej firm zwalnia pracowników. Podwyżki nie nadążają za inflacją