W drugim kwartale 2020 roku chiński Huawei sprzedał więcej smartfonów niż jakikolwiek inny producent tych urządzeń na całym świecie, wynika z analizy Canalys, na którą powołuje się Telecompaper.
Dla chińskiego koncernu to pierwszy raz w historii, gdy stał się globalnym liderem sprzedaży na rynku smartfonów – i to pomimo trwającej już od ok. 2 lat wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Chinami, na której w znacznym stopniu ucierpiały właśnie interesy Huawei.
W drugim kwartale 2020 roku Huawei sprzedał na całym świecie 55,8 mln sztuk smartfonów (o 5 proc. mniej niż przed rokiem).
Drugie miejsce zajął południowokoreański Samsung, który sprzedał w tym okresie 53,7 mln sztuk tych urządzeń (o 30 proc. mniej niż przed rokiem).
To pierwszy raz od 9 lat, gdy w globalnej statystyce sprzedaży smartfonów na prowadzeniu jest inna firma niż Samsung lub amerykański Apple.
Odporność Huawei na kryzys wynika z bardzo mocnej pozycji koncernu w Chinach. Zdaniem Canalys szybka odbudowa chińskiej gospodarki po pandemii pozwoliła firmie na utrzymanie wysokiej sprzedaży, podczas gdy rynkowi konkurenci musieli się mierzyć z gospodarczym lockdownem w Europie i Ameryce Północnej.
Sprzedaż smartfonów na rynku chińskim w II kw. 2020 wzrosła w przypadku o Huawei o 8 proc. rok do roku. Poza granicami Chin spadła jednak w badanym okresie o 27 proc. Obecnie kontynentalne Chiny odpowiedzialne są za popyt na ok. 70 proc. całej sprzedaży smartfonów Huawei.
Czytaj także: Udany start pierwszej chińskiej misji na Marsa. Tianwen-1 ma znaleźć się na orbicie tej planety w lutym 2021