Który majonez Polacy wybierają częściej na świąteczny stół: Winiary czy Kielecki? Dyskusje o tym, który majonez jest lepszy nie mają końca. Nieco światła na sprawę rzucają badania Biedronki, jakie sieć przeprowadziła wśród swoim klientów.
Wyniki badań mają nieco szerszy zakres, niż tylko wskazanie zwycięzcy w majonezowym sporze. Biedronka przyjrzała się zakupom swoich klientów by zbadać ich preferencje w okresie przedświątecznym.
Majonezowy zwycięzca jest tylko jeden
Ale zacznijmy od rozwiązania tego odwiecznego sporu: który majonez zdaniem klientów sieci jest lepszy, Winiary czy Kielecki. Najkrótsza odpowiedź brzmi: to zależy, gdzie. Ale jednak niemal w całej Polsce to Majonez Dekoracyjny Winiary wygrywa.
Niemal w całej, bo w Krakowie i okolicach klienci Biedronki sześć razy częściej wybierali Majonez Kielecki. A zupełnie trzecią drogą idą mieszkańcy województwa łódzkiego. W Łódzkiem największą popularność ma majonez Madero.
Tak trochę w tle tego wyścigu jest jeszcze jeden powoli zarysowujący się majonezowy trend. Wiele osób, głównie z Warszawy, decydowało się na majonez bezjajeczny, czyli wegański produkt GoVege.
Wpisuje się to w tendencję, który zauważono w badaniu Biedronki i IPSOS z 2021 roku na temat zwyczajów żywieniowych Polaków. Już co trzeci mieszkaniec kraju nad Wisłą deklaruje spożywanie produktów wegańskich.
Ostro na południu
Co jeszcze częściej niż zwykle kupują klienci sieci przed świętami? Mieszkańcy południowej Polski nie wyobrażają sobie świąt bez ostrego, charakterystycznego smaku chrzanu, który bywa dodatkiem do białego barszczu. Jeśli chodzi o największych smakoszy chrzanu, to ten tytuł znów należy do Krakowa i jego okolic, a tuż za nim plasuje się Lublin. Klienci Biedronki najczęściej wybierali produkt firmy Madero.
Na świątecznym stole nie może też zabraknąć słodkich wypieków. I możliwe, że mazurek już nie jest ciastem, które najbardziej się kojarzy z Wielkanocą. W ciągu dwóch tygodni poprzedzających święta w ubiegłym roku, Biedronka najwyższe wzrosty sprzedaży odnotowała dla mąki ekstra Plony Natury 1kg (prawie 3000 proc. wzrostu) oraz twarogu sernikowego 1kg (ponad 1800 proc. wzrostu). Może to świadczyć o tym, że to sernik walczy o pierwsze miejsce wśród wielkanocnych ciast.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter!
Oczywiście nie mogło też zabraknąć jaj – w Biedronce w badanym okresie klienci kupowali średnio 3 opakowania jajek na osobę. Także Masło Extra Polskie odnotowało 200-procentowy wzrost względem okresu przedświątecznego w 2022 roku.
Kiełbasa biała z dużym wzrostem sprzedaży
W biedronkowych koszykach znalazła się także kiełbasa biała. W okresie poprzedzającym Wielkanoc ub.r. Biedronka odnotowała prawie 700 proc. wzrostu sprzedaży kiełbasy białej z szynki. Jest dodawana do tradycyjnego, białego barszczu lub żurku, choć bywa też serwowana w towarzystwie młodej kapusty, która odnotowała ponad 700 proc. wzrostu.
Nie może też zabraknąć dekoracji: oprócz bazi do wazonów często trafiają również tulipany. W trakcie przygotowań do świąt Polacy kupują bukiety po 7 sztuk – które odnotowały prawie dziesięciokrotny wzrost sprzedaży w 2022 roku.
Aby zapewnić klientom komfort podczas zakupów, sieć Biedronka wydłuża godziny otwarcia sklepów. Od środy 5 kwietnia wzrośnie liczba sklepów, które będą otwarte co najmniej do godz. 23.00 – zakupy zrobimy wtedy w prawie 3000 placówek. W Wielką Sobotę wszystkie sklepy sieci czynne będą do godziny 13.00.
Czytaj także:
- Benzyna po 7 złotych? Tak, ale do Wielkanocy podwyżki cen paliw raczej pod kontrolą
- Świąteczne zakupy na ostatnią chwilę. Większość Polaków zrobi je w promocji
- Samochód elektryczny naładujesz robiąc zakupy. Liczba punktów może wzrosnąć czterokrotnie
- Wielkanoc w czasach dwucyfrowej inflacji. Tak drożały składniki tradycyjnych potraw