Prywatny przewoźnik kolejowo-autobusowy z Czech, RegioJet, potwierdził plany połączenia nocym pociągiem Warszawy z Amsterdamem i Brukselą.
Pierwotne plany czeskiego przewoźnika dotyczyły nocnego połączenia kolejowego Pragi z Brukselą, przez Amsterdam, Berlin i Drezno. RegioJet chce zrealizować ten pomysł we współpracy z holenderską firmą European Sleeper.
„The Brussels Times” poinformował, że na odcinku z Berlina wyznaczono dwa warianty trasy – do Warszawy i Pragi. Oznacza to, że nocny pociąg mógłby połączyć stolicę Polski z Amsterdamem i Brukselą już wiosną 2022 roku.
Na początku przewoźnik będzie realizował trzy kursy tygodniowo.
Aby RegioJet mógł operować na tej trasie, konieczne jest uzyskanie do niej otwartego dostępu od czeskiego odpowiednika Urzędu Transportu Kolejowego. Otwarcie połączenia nie jest więc przesądzone, chociaż przewoźnik wydaje się zdeterminowany.
Potwierdził już swoje plany: „RegioJet planuje otworzyć połączenia kolejowe z regionu Europy Środkowej do Amsterdamu i Brukseli w roku 2022 lub 2023. Jesteśmy na początku tej drogi i ocieniamy, które kierunki i trasy byłyby atrakcyjne dla naszych pasażerów” – napisał w komunikacie przesłanym do portalu branżowego „Rynek Kolejowy”.
RegioJet to prywatna firma kolejowo-autobusowa z Czech, która już obsługuje pociągi nocne i regularne w Czechach i innych krajach Europy Wschodniej.