Dziś pojawiła się informacja o awarii systemów mBanku. Według przedstawicieli instytucji problem stanowi jednak przeciążenie serwerów spowodowane ogromną liczbą logowań użytkowników.
Do klientów mBanku rozesłano dziś omyłkowo testowe powiadomienia push.
W odpowiedzi na pojawienie się powiadomień o specyficznej treści użytkownicy zaczęli masowo logować się do systemu mBanku.
Jak powiedział 300Gospodarce Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika prasowego mBank, to masowe logowanie się wywołało przeciążenie systemu.
Przepraszamy za wysłanie do Was testowych wiadomości push w aplikacji. Prosimy, nie reagujcie na nie. Klikanie w powiadomienia, powoduje spowolnienie działania aplikacji, Prosimy o chwilę cierpliwości. Mogą wystąpić również opóźnienia w połączeniach z call center.
— mBank (@mBankpl) August 5, 2020
W efekcie kolejni użytkownicy mieli problemy z wejściem do serwisu bankowości elektronicznej.
Bank dodał, że awaria nie wynika z żadnych innych przyczyn i po zmniejszeniu ruchu i liczby jednoczesnych prób zalogowania system ma wrócić do normalnego działania.
mBank, ogarnij się…
Mamy nadzieję że ten stażysta nie wpadnie zaraz na pomysł testów przelewów na produkcji…🤣 pic.twitter.com/UWUVh23q2s
— Niebezpiecznik (@niebezpiecznik) August 5, 2020
PZU bije rekord mBanku i zawiera największą w historii umowę najmu wieżowca