Chiński gigant BYD wyprodukował w 2023 roku aż 3 mln samochodów elektrycznych. To stawia go na dobrej drodze do prześcignięcia Tesli pod względem produkcji drugi rok z rzędu.
Informuje o tym portal telewizji CNBC. Tesla nie podała jeszcze danych za cały 2023 rok w Azji. Wiadomo jednak, że amerykańska firma wyprodukowała 1,35 miliona samochodów w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 roku.
Natomiast dwa lata wcześniej Tesla wyprodukowała 1,37 mln pojazdów. To mniej niż BYD, który dostarczył 1,88 mln samochodów elektrycznych. Nowe pojazdy elektryczne obejmują modele hybrydowe i całkowicie zasilane bateryjnie.
– Większość samochodów BYD jest sprzedawana w niższym przedziale cenowym niż Tesla i występuje w wersjach hybrydowych. Producent samochodów Elona Muska sprzedaje wyłącznie samochody zasilane wyłącznie bateriami. Chiny odpowiadały za około jedną piątą sprzedaży Tesli w kwartale zakończonym 30 września – podaje CNBC.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj 300Sekund, nasz codzienny newsletter! Obserwuj nas też w Wiadomościach Google.
I chociaż BYD przekroczył granicę 3,02 mln, to roczna sprzedaż była nieznacznie niższa od oczekiwań firmy CLSA (3,05 mln pojazdów). Z tego 1,6 mln sprzedanych egzemplarzy to modele na baterie, a 1,4 mln – te z napędem hybrydowym. Od marca 2022 r. firma nie produkuje samochodów zasilanych wyłącznie olejem napędowym lub benzyną.
BYD otwiera się też na rynki zagraniczne, w tym europejskie. Jak obliczyło CNBC, sprzedaż zagraniczna firmy w 2023 r. przekroczyła 242 000 nowych pojazdów osobowych. Firma nie ujawniła porównywalnych danych za 2022 rok.
Co więcej, BYD planuje ekspansję firmy w Europie. W grudniu ogłoszono, że spółka chce zbudować centrum produkcyjne na Węgrzech. BYD obecnie sprzedaje pięć modeli w Europie i planuje wprowadzić trzy kolejne w regionie w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Czytaj także:
- Tesla z rekordową liczbą samochodów. I to mimo niesprzyjającego rynku
- Kiedyś jednorożec wśród startupów, teraz bankrut. Kłopoty pioniera hulajnóg elektrycznych
- Elektryki podbijają polskie ulice. Tyle średnio płacimy za jazdę samochodem elektrycznym
- Budowa fabryki polskich samochodów elektrycznych od 2024 roku. „Założenia biznesowe pozostają aktualne”