“Zobowiązujemy się do osiągnięcia neutralności klimatycznej w całym łańcuchu wartości do 2030 roku” – poinformował wczoraj Facebook. Zrobi to przy pomocy energii odnawialnej, zwiększonej wydajności operacji, zaangażowania dostawców i rozwiązań w zakresie usuwania dwutlenku węgla.
W 2018 gigant mediów społecznościowych ogłosił także, że do końca 2020 roku osiągnie dwa cele. Po pierwsze – 75 proc. redukcji emisji gazów cieplarnianych w działalności operacyjnej w stosunku do 2017 roku. Po drugie – jego globalna działalność będzie korzystać w 100 proc. z energii odnawialnej.
Jak informuje Facebook, obydwa cele na ten rok uda się zrealizować. Dlatego w kolejnym kroku firma chce rozszerzyć swój wpływ na klimat poza własną działalność.
Czytaj także: Apple ogłosił, że będzie neutralny dla klimatu do 2030 roku. Deklaracja obejmuje firmę i jej dostawców
Jak podkreśla Facebook, cele redukcyjne są opracowane zgodnie z wiedzą naukową przy pomocy Science Based Targets initiative (SBTi). Będą zgodne z celem Porozumienia paryskiego, by zatrzymać wzrost globalnych temperatur do 1,5 stopnia Celsjusza wobec temperatury z epoki przedindustrialnej.
Facebook będzie śledził trzy typy emisji gazów cieplarnianych: Scope1, Scope 2 i Scope 3. Pierwszy z nich to własne emisje Facebooka z jego działalności. Drugi to emisje pośrednie pochodzące z energii kupowanej od dostawców. Trzeci to emisje z łańcucha wartości Facebooka, w tym z łańcucha dostaw i czynników takich jak podróże służbowe i dojazdy pracowników do pracy.
W dwóch pierwszych obszarach Facebook będzie neutralny dla klimatu do 2020 roku. W trzecim zamierza osiągnąć zeroemisyjność do 2030 roku.
“Osiągnięcie zerowej emisji netto w naszym łańcuchu wartości w 2030 r. jest ambitnym celem. Będziemy wspierać projekty, które usuwają węgiel w ilości równej emisji, której nie jesteśmy w stanie zredukować ani wyeliminować do 2030 roku” – pogratulował sobie Facebook.
Wczoraj o ambitnym planie zasilania biur i centrów danych wyłącznie czystą energią do 2030 roku poinformował również Google.
Informacje o podjęciu przez Facebooka i Google’a zdecydowanych kroków na rzecz ochron klimatu poprzedziły podobne decyzje Microsoftu i Apple’a.
W lipcu Apple zadeklarował, że w chwili sprzedaży produkt firmy będzie całkowicie neutralny dla klimatu w 2030 roku. Natomiast Microsoft jeszcze wcześniej ogłosił, że do 2030 roku jego emisje będą ujemne (ang. carbon negative). Deklaruje, że już w 2050 usunie z atmosfery tyle samo dwutlenku węgla, co firma wyemitowała w całej swojej historii.