Właściciel aplikacji Vivino zebrał od inwestorów 155 milionów dolarów na rozszerzenie działalności na nowe kraje oraz zwiększenie liczby pracowników – podaje Bloomberg.
Vivino działa obecnie w 17 krajach i ma około 50 milionów użytkowników. Nowe rynki, na których ma zamiar się rozwijać to m. in. Meksyk, Japonia, Portugalia i Polska. Spółka chce także zwiększyć liczbę pracowników o co najmniej 50 proc. do 300 osób.
Vivino to aplikacja, w której użytkownicy mogą na podstawie zdjęcia etykiety zidentyfikować wino, ocenić je, i znaleźć podstawowe dane na jego temat, jak cena, jakość lub region pochodzenia. W wielu krajach aplikacja umożliwia także użytkownikom dokonanie zakupu.
Sprzedaż wina na platformie Vivino wzrosła w 2020 roku ponad dwukrotnie, do 265 mln dolarów, ponieważ w obliczu zamkniętych barów i restauracji ludzie alkohol zamawiali do domów, także za pośrednictwem aplikacji.
Szacuje się, że firma jest wyceniana na 600 do 800 milionów dolarów.